×
×

صحنه تالار وحدت دوباره چرخید

  • کد نوشته: 287753
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۹ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • چندی قبل بدنبال انتشار خبری مبنی بر شکستگی جدی صحنه تالار وحدت به دلیل سنگینی بیش از حد دکور نمایش جنایت و مکافات (به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی) که از ۱۹ خرداد تا پایان تیر در این تالار میزبان مردم بود، افکار عمومی مردم فرهنگ‌دوست ایران به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفت و موجی از […]

    صحنه تالار وحدت دوباره چرخید
  • چندی قبل بدنبال انتشار خبری مبنی بر شکستگی جدی صحنه تالار وحدت به دلیل سنگینی بیش از حد دکور نمایش جنایت و مکافات (به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی) که از ۱۹ خرداد تا پایان تیر در این تالار میزبان مردم بود، افکار عمومی مردم فرهنگ‌دوست ایران به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفت و موجی از نگرانی در باره سرنوشت این میراث ملی ایجاد شد.

    بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار ایرنا، آسیب دیدگی مربوط به قطعه یدکی مربوط به موتورهای گرداننده این صحنه بوده که پس از کار مداوم در طول بیش از چهاردهه فرسوده شده و تحمل سنگینی دکور مربوط به نمایش جنایت و مکافات را نداشته و دچار شکستگی شده است.

    در همان زمان مدیر کل روابط عمومی بنیاد رودکی به ایرنا گفته بود: قطعه آسیب دیده در داخل کشور در حال تولید است و مشکل پیش آمده به زودی برطرف خواهد شد. با این وجود نگرانی عمومی پیرامون این حادثه و سرنوشت تالاری که در فهرست میراث ملی و معماری ایران جای دارد همچنان ادامه داشت.

    از لحظه انتشار این خبر پیگیری های ایرنا در باره این رویداد ادامه داشت تا اینکه امین صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: قطعه آسیب دیده به همت صنعتگران ایرانی در داخل کشور تولید شده و پس از تعویض قطعه جدید با قطعه آسیب دیده صحنه گردون تالار وحدت مجددا قابلیت چرخش صدو هشتاد درجه‌ای خود را بدست آورده است.

     شراره جلالی مدیر فنی تالار وحدت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طبق صحبت های قبلی خوشحالم اعلام کنم که بدون خلف وعده از این قطعه چندین عدد در داخل کشور تولید شده و تمام چرخ های موتورهای گردان صحنه تالار وحدت تعویض شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=287753
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *