×
×

رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم

  • کد نوشته: 286344
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۷ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • روز آدینه (یازدهم مردادماه) ساعت ۱۷ دو اثر از حمید متبسم با عنوان‌های «دوازده نغمه» (قطعاتی برای تار و سه‌تار) و «زمزمه‌ها» (پارتیتور آلبوم زمزمه‌ها) با حضور خالق اثر، ارشد تهماسبی (به عنوان سخنران) و جمعی از اهالی موسیقی و هنر، در شهر کتاب فرشته رونمایی می‌شود.

    رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم
  • آیین رونمایی از آثار مکتوب حمید متبسم برگزار می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،  روز آدینه (یازدهم مردادماه) ساعت ۱۷ دو اثر از حمید متبسم با عنوان‌های «دوازده نغمه» (قطعاتی برای تار و سه‌تار) و «زمزمه‌ها» (پارتیتور آلبوم زمزمه‌ها) با حضور خالق اثر، ارشد تهماسبی (به عنوان سخنران) و جمعی از اهالی موسیقی و هنر، در شهر کتاب فرشته رونمایی می‌شود.

    در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: حمید متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و از بنیان‌گذارانِ گروه دستان است. او از موسیقی‌دانانی است که به همراه گروه دستان در طرح‌ریزی و اجرای موسیقی سازی همگام با موسیقی آوازی نقشی بسزا داشته‌ است. او همچنین در سال ۱۳۸۷ ارکستر بزرگ سازهای ایرانی مشتمل بر ۴۰ نوازنده و خواننده کر را با همکاری بهرنگ تنکابنی تأسیس کرد. این ارکستر به منظور اجرای قطعه سیمرغ اثری از او برای ارکستر بزرگ، گروه کر و به خوانندگی همایون شجریان تأسیس شد و کار خود را از پاییز ۱۳۸۸ با رهبری محمدرضا درویشی آغاز کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=286344
       
    برچسب ها حمید متبسم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *