×
×

موضع‌گیری میترا حجار درباره سفر رامبد جوان به کانادا/ دیگران هم اگر امکانش را داشتند می‌رفتند

  • کد نوشته: 285120
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۴ام مرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • موضع‌گیری میترا حجار درباره سفر رامبد جوان به کانادا/ دیگران هم اگر امکانش را داشتند می‌رفتند

  • به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست بیست و سوم نقد و اندیشه با موضوع حریم خصوصی در فضای مجازی با حضور سیدضیاءالدین خرمشاهی، حقوقدان و میترا حجار، از چهره‌های سینمایی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

    خرمشاهی در این نشست با اشاره به صفت «ستار العیوب» بودن خداوند این صفت را به پوشاندن همه موضوعات تعمیم داد و گفت: نقض حریم خصوصی برخلاف صفات خداوندی محسوب می‌شود. چراکه خداوند به حریم خصوصی همه بندگانش احاطه دارد اما چیزی را فاش نمی‌کند.

    این کارشناس حقوق تأکید کرد: چهره‌های مطرح در جامعه و در شبکه‌های اجتماعی نیامدند که خود و زندگی خود را عرضه کنند تا دیگران به آنها حمله کنند، بیشتر اوقات فضایی از طرف مردم ایجاد می‌شود که مسؤولان نیز وارد آن فضا می‌شوند و بارها شاهد بودم که مسؤولان کشور حتی در مناظره تلویزیونی حریم خصوصی دیگران را نقض می‌کنند و این نشانه این است که صفت‌های اخلاقی پست به صورت دو سویه از مردم به سمت بالا و بالعکس منتق می‌شود.

    خرمشاهی با هشداری به افرادی که به چهره تبدیل می‌شوند، گفت: چنین افرادی باید متوجه باشند که دیگر متعلق به خودش نیست و زمان و مکان برای خودش نگذارد و تاریخ انقضا برای خودش نگذارد. آنهایی که چهره می‌شوند و به سمت عکس گرفتن با مسؤولان سیاسی می‌روند در واقع برای خودشان تاریخ انقضا تعیین می‌کنند و با تمام شدن زمان مسؤولیت آن مسؤول، زمان انقضای چهره‌ها نیز فرا می‌رسد و همچنان که آن مسؤول فراموش می‌شود، به طور حتم مردم آن چهره را نیز فراموش می‌کنند.

    در بخش دیگری از نشست نقد و اندیشه حجار به طرح دیدگاه‌های خودش در مورد حریم در فضای مجازی پرداخت و با اشاره به اینکه مردم هنرمندان را می‌شناسند و ما در خلوت آنها حضور داریم، گفت: هنگامی که مردم در خلوتشان به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند یک نوع نزدیکی میان خود و هنرمند مورد توجه شأن احساس می‌کنند، این نزدیکی حتی به گونه‌ای است که گاهی در برخورد با ما سوالاتی می‌پرسند که بسیار شخصی است.

    او با اشاره به دادگاهی شدن اخیر یکی از فوتبالیست‌ها و نوع برخوردی که خبرنگاران با او داشتند، افزود: اینکه جامعه در مورد علت رفتن این بازیکن فوتبال به دادگاه بداند کمکی به جامعه نمی‌کند از طرفی با یک جمله نیز نمی‌توان در مورد کل ماجرا قضاوت کرد، بنابراین ورود پیدا کردن به چنین مسائلی گاه کمکی نمی‌کند و فقط پاسخی برای حس کنجکاوی است.

    حجار در مورد اقدام رامبد جوان و همسرش برای تولد فرزندشان در کشور کانادا هم این طور اظهار نظر کرد: ما ایرانی‌ها برای رفتن به کشورهای مختلف مشکلات فراوانی داریم، اگر افراد دیگری هم بودند که امکانات مشابه خانواده جوان را داشتند چنین کاری را انجام می‌دادند. هر شخص در جهان مسیر خودش را می‌رود و من به مردم نمی‌گویم در زندگی شأن چه کاری انجام دهند و چه کاری را نکنند، اما واقعیت‌ها را باید به مردم گفت.

    این بازیگر تلویزیون و سینما فضای مجازی را نمونه کوچکی از آزادی بیان عنوان کرد و گفت: هرشخص حق دارد نظر خود را تا جایی که توهین آمیز نباشد در شبکه‌های اجتماعی بیان کند. من هم بر اساس همین عقیده ام در صفحه شخصی ام در اینستاگرام بخش کامنت ها را باز می‌گذارم، گاهی شاهد هستم که در همین بخش کامنت های صفحه ام «گفت و گویی» به راه افتاده است. به این صورت می‌توانیم مردم را به جای تحمیل، به سمت انتخاب پیش ببریم و از ظرفیت مثبت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

    ۲۵۸۲۴۳

    https://musiceiranian.ir/?p=285120
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *