×
×

«مأوا» سراغ موسیقی عاشقانه رفت

  • کد نوشته: 280991
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۵ام تیر ۱۳۹۸
  • ۰
  • مرکز مأوا، در طرحی با عنوان «چهارشنبه‌های عاشقانه» با همکاری تعدادی از خوانندگان سرشناس موسیقی پاپ، اقدام به تولید و انتشار قطعات موسیقی با اشعار عاشقانه کرده است. طبق برنامه مرکز مأوا، چهارشنبه هر هفته یک قطعه جدید منتشر و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

    «مأوا» سراغ موسیقی عاشقانه رفت
  • مرکز مأوا، در طرحی با عنوان «چهارشنبه‌های عاشقانه» با همکاری تعدادی از خوانندگان سرشناس موسیقی پاپ، اقدام به تولید و انتشار قطعات موسیقی با اشعار عاشقانه کرده است. طبق برنامه مرکز مأوا، چهارشنبه هر هفته یک قطعه جدید منتشر و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود.

    قطعات موسیقی یکی از پرکاربردترین کالاهای هنری است که از زمان تولید شاید تا سال‌های متمادی مصرف آن ادامه پیدا کند و هیچ گاه تاریخ پایانی برای مصرف آن نتوان در نظر گرفت. در کنار موسیقی رسمی در کشورمان که به مسائل ملی، مذهبی و آیینی بیشتر توجه دارد، بخشی از موسیقی زیرزمینی و غیرمجاز نیز از سال‌ها قبل فعالیت داشته و دارد که موضوعات عاشقانه را دنبال می‌کند. یکی از آفت‌های بزرگ موسیقی زیرزمینی زرد بودن مفاهیم و ترانه‌هاست. بعد از سال‌ها نادیده گرفته شدن ترانه‌های عاشقانه در رویکرد رسمی به موسیقی، مرکز آوای انقلاب اسلامی که زیرمجموعه سازمان اوج است، حرکتی جدی را در این زمینه در پیش گرفته است.

    مدیر روابط عمومی مجموعه «مأوا» درباره چگونگی شکل‌گیری قرار «چهارشنبه‌های عاشقانه» می‌گوید: «حدود یک سال پیش در مجموعه ماوا دو ترانه عاشقانه تولید کردیم. از نظر خودمان کارهای متوسطی بود اما وقتی منتشر شد با استقبالی فراتر از انتظارمان روبه‌رو شدیم. از همان موقع بازخوردهایی داشتیم که چقدر جای محتوای عاشقانه در چارچوب ایرانی-اسلامی بین موسیقی‌های ما کم است و تصمیم گرفته شد تا به سمت تولید موسیقی هایی برویم که سازش برای یک ارزش مانند زندگی مشترک متعهدانه کوک شود و این اتفاق در قالب طرح «چهارشنبه‌های عاشقانه» رخ داد.

    از اول قرارمان این بود که این عاشقانه در چارچوب محتوای ایرانی-اسلامی باشد و در ترانه‌ها سعی کردیم مفهوم «ازدواج و تعهد» به جای رابطه‌های غیررسمی، عاشقانه‌های بی‌قید و بند، شکست های عشقی و خیانت گنجانده بشود. برای خواندن ترانه‌ها، هم از خواننده‌های تازه‌کار استفاده کردیم و هم بسیاری از خواننده های معروف و مشهور با ما همکاری کرده‌اند.

    روابط عمومی مرکز «مأوا» در پاسخ به این پرسش که «با کدام آهنگسازان، خوانندگان و ترانه‌سرایان برای آماده‌سازی این قطعات همکاری کرده است؟»، گفت: «جنس کارهای عاشقانه ای در حال تولید است برای سلیقه‌های مختلف جامعه است و تنوع خوبی دارد به همین خاطر شما در بخش ترانه اسامی ترانه سراهایی چون روزبه بمانی تا محمدمهدی سیار و سیدجواد پرئی را می بینید و در بخش خوانندگی ما از جنس صدای رضا صادقی تا محمدمعتمدی و علی لهراسبی را داریم».

    وی همچنین افزود: «ما در بسته «چهارشنبه‌های عاشقانه» تعدادی قطعات موسیقی تولید کردیم و چند نماهنگ عاشقانه نیز در حال تولید می باشد که برای مثال نماهنگ عاشقانه «حالا که می روی» با صدای محمد معتمدی و با کارگردانی مهران علوی به پایان رسیده و در یکی از چهارشنبه های آینده منتشر خواهد شد.»

    روابط عمومی مرکز «مأوا» در خصوص میزان استقبال از طرح «چهارشنبه‌های عاشقانه» نیز عنوان کرد: طرح «چهارشنبه‌های عاشقانه» یکی از پرطرفدارترین طرح‌های مأواست و احساس نیاز قشر وسیعی از جامعه به تولید عاشقانه‌های ایرانی اسلامی را نشان می‌دهد. قطعات «چهارشنبه‌های عاشقانه» به‌صورت هفتگی در تمامی خبرگزاری‌ها و سایت‌های موسیقی و در شبکه اینستاگرام نیز با هشتک # باهم_ تاهمیشه منتشر می‌شود».

    https://musiceiranian.ir/?p=280991
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *