×
×

جادوی انگشتان ناصحی و موسیقی شومان

  • کد نوشته: 270281
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام خرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • فریدون ناصحی نوازنده با سابقه پیانو شب گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت و در اجرایی موفق اتودهای سمفونیک روبرت شومان (Robert Schumann)‏ آهنگساز و نوازندهٔ پیانو اهل آلمان در دورهٔ رمانتیک در نیمهٔ نخست سدهٔ نوزدهم، و ۲۴ پرلود از فردریک فرانسوا شوپن (Fryderyk Franciszek Szopen) یکی از تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان لهستانی و نوازنده […]

    جادوی انگشتان ناصحی و موسیقی شومان
  • فریدون ناصحی نوازنده با سابقه پیانو شب گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت و در اجرایی موفق اتودهای سمفونیک روبرت شومان (Robert Schumann)‏ آهنگساز و نوازندهٔ پیانو اهل آلمان در دورهٔ رمانتیک در نیمهٔ نخست سدهٔ نوزدهم، و ۲۴ پرلود از فردریک فرانسوا شوپن (Fryderyk Franciszek Szopen) یکی از تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان لهستانی و نوازنده برجستهٔ پیانو را اجرا کرد.

    ناصحی قبل از آنکه حاضران را در سالن را مسحور جادوی انگشتان خود کند در توضیحاتی کوتاه ضمن اشاره به گوشه‌ای از زندگی روبرت شومان گفت: «دست راست روبرت در طول تمرین‌های پیانو زیر نظر آقای ویک، آسیب دائمی دید و او به ناچار نوازندگی را رها کرد و از آن به بعد، زندگی خود را وقف آهنگ‌سازی کرد و به این ترتیب دنیا توانست از آثار او بهره‌مند شود».

    شومان روبرت یک دورهٔ آموزشیِ تئوری موسیقی را زیر نظر هاینریش دورن، آهنگ‌ساز آلمانی، که رهبر گروه اپرای لایپزیگ بود، آغاز کرد و شش سال نزد وی بود. روبرت در این زمان تصمیم به ساخت یک اپرا از روی تراژدی هملت، اثر شکسپیر گرفت.

    فریدون ناصحی فرزند حسن ناصحی از آهنگسازان ایرانی، در شانزده سالگی بعنوان نوازنده به تلویزیون ملی آن زمان راه یافت. او سپس موفق شد از آکادمی موسیقی برلین «HDK» در رشته سولیستی پیانو فراغ التحصیل شود. او بارها با ارکسترهای ایرانی و خارجی به عنوان سولیست همکاری کرده است که از آن جمله می‌توان به همکاری با ارکستر سمفونیک تهران در سالیان متمادی با رهبرانی چون فریدون ناصری، ایرج صهبایی، نادر مشایخی اشاره کرد.

    این هنرمند سولیستی مهمان ارکستر کومیتاس کشور ارمنستان به رهبری امیل خاچاطوریان را نیز در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=270281
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *