×
×

حضور حمید متبسم در بزرگ‌ترین رویداد تابستانی موسیقی آلمان

  • کد نوشته: 268195
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام خرداد ۱۳۹۸
  • ۰
  • «حمید متبسم» با آثاری چون «پردیس» و «تار و پود» به همراه تعدادی دیگر از موسیقی‌دانان ایران در فستیوال Rudolstadt به اجرای برنامه می‌پردازد.

    حضور حمید متبسم در بزرگ‌ترین رویداد تابستانی موسیقی آلمان
  • حمید متبسم

    حمید متبسم

    «حمید متبسم» با آثاری چون «پردیس» و «تار و پود» به همراه تعدادی دیگر از موسیقی‌دانان ایران در فستیوال Rudolstadt به اجرای برنامه می‌پردازد.

    حمید متبسم که ۲۱ سال پیش (۱۹۹۸ میلادی) برای اولین بار در این فستیوال شرکت داشت، امسال بار دیگر با دو برنامه در آن حضور دارد. «پردیس» اثری است از متبسم، برای ارکستر سازهای زهی، بادی چوبی، سازهای مضرابی و خواننده، که این بار با اجرای ارکستر سمفونیک تورینگن به رهبری «اولیور ودر» و خوانندگی «مهدیه محمدخانی» در بزرگ‌ترین صحنه‌ی این جشنواره اجرا خواهد شد.

    در بخش دیگری از این جشنواره «تار و پود» اثر دیگر متبسم در کلیسای بزرگ شهر با صدای «وحید تاج» روی صحنه خواهد رفت.

    همکاران دیگر حمید متبسم در این فستیوال بهار مدیری (قیچک آلتو)، سمیرا گلباز (بم‌تار و سه تار)، روزبه مطیعا (سنتور)، آرمان سیگارچی و ارسلان علیزاده (بربت)، بهنام معصومی و شهروز شعاعی (سازهای کوب‌ ای) خواهند بود.

    تاریخچه‌ی جشنواره‌ی «رودلشتات» به سال ۱۹۹۵ میلادی بازمی‌گردد. سال‌های پس از یکی شدن آلمان شرق و غرب، این شهر که تا قبل از آن در قلب آلمان شرق جای داشت. حال همه ساله در ماه جولای (تیرماه) به مدت چهار روز پذیرای مهمانان و موسیقی دانان همه‌ی جهان است و تا صد هزار بیننده و دوستداران موسیقی را به خود جذب می‌کند. از کنسرت‌های خیابانی تا سمپوزیم و سخنرانی در مورد موسیقی، از رقص‌های محلی و ملی و بومی تا کنسرت‌های بزرگ و کوچک رسمی، مجموعه  برنامه‌هایی است که در این چهار روز نام شهر کوچک Rudolstadt را با کمک رادیو و تلویزیون رسمی آلمان به بزرگی معرفی و عرضه می‌کند.

    مرکز این شهر قدیمی در این روزها به فستیوال موسیقی اختصاص دارد و برای ورود به آنجا نیاز به کارت ورودی است. «فستیوال ما جشنی است برای زندگی»، شعار برگزارکنندگان این جشنواره است.

    https://musiceiranian.ir/?p=268195
       
    برچسب ها حمید متبسم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *