×
×

روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه در تالار وحدت

  • کد نوشته: 2515
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۹ دیدگاه
  • گروه موسیقی “مهربانی” به سرپرستی “سلمان سالک ” و آواز “حسین علیشاپور ” در روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه در تالار وحدت، کنسرتی را برگزار می کند. در این اجرا ۵ تصنیف از ساخته های “سلمان سالک” و “احسان عبایی” در دستگاه سه گاه و آواز ابوعطا اجرا می شوند. یکی از تصانیف مذکور، برداشتی […]

  • گروه موسیقی “مهربانی” به سرپرستی “سلمان سالک ” و آواز “حسین علیشاپور ” در روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه در تالار وحدت، کنسرتی را برگزار می کند.

    در این اجرا ۵ تصنیف از ساخته های “سلمان سالک” و “احسان عبایی” در دستگاه سه گاه و آواز ابوعطا اجرا می شوند. یکی از تصانیف مذکور، برداشتی از تصنیف “مرغ سحر” است که “احسان عبایی” آن را به مایه ی ابوعطا آورده و تغییراتی در فرم آن ایجاد کرده است. در گروه “مهربانی”، سلمان سالک ( تار )، احسان عبایی ( تار )، مهدی رنگین کمان ( تنبک )، فرهاد ایراهیم خانی ( نی )، محمدباقر زینالی ( عود )، حمیدرضا آفریده ( کمانچه ) و امین مهندسان ( سنتور ) حضور دارند.

    آخرین اجرای صحنه ای “حسین علیشاپور” به پاییز سال گذشته همراه با گروه “بیداد” به سرپرستی “فرهاد ابراهیم خانی” باز می گردد ؛ ضمن آن که وی در اپرای مولوی به آهنگ سازی ” بهزاد عبدی ” به جای ” سلطان العلماء ” پدر مولانا آواز خوانی کرده است.

    از علیشاپور آلبوم ” طلیعه ” به آهنگسازی ” احسان عبایی ” منتشر شده و چهار آلبوم دیگر شامل ” تنها ” به آهنگ سازی ” سیامک جهانگیری ” ، ” نغمه ی ساربان حجاز ” به آهنگسازی ” احسان عبایی ” ، ” دریغا ز ایران ” به آهنگ سازی ” فرهاد ابراهیم خانی ” و ” حکایت” به آهنگ سازی ” برزو امیری ” در مراحل پایانی ضبط و نشر قرار دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=2515
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *