×
×

به دنبال ثبت موسیقی ردیف ایران در یونسکو

  • کد نوشته: 2509
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۶ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۰
  • به نقل از انجمن موسیقی ایران، به دنبال ثبت موسیقی ردیف ایران در یونسکو، پرونده سایر موسیقی متعلق به ایران تحت عنوان «موسیقی قومی، عشایری و نواحی ایران» آماده شده و به سازمان یونسکو ارسال شد. بهروز وجدانی پژوهش‌گر و تنظیم‌کننده این پرونده اظهار داشت: برای تکمیل این پرونده نیاز بود که فایل‌های تصویری و […]

  • به نقل از انجمن موسیقی ایران، به دنبال ثبت موسیقی ردیف ایران در یونسکو، پرونده سایر موسیقی متعلق به ایران تحت عنوان «موسیقی قومی، عشایری و نواحی ایران» آماده شده و به سازمان یونسکو ارسال شد.

    بهروز وجدانی پژوهش‌گر و تنظیم‌کننده این پرونده اظهار داشت: برای تکمیل این پرونده نیاز بود که فایل‌های تصویری و صوتی از موسیقی نواحی ایران به همراه متن معرفی آن به سازمان یونسکو ارسال شود که در این راه به خاطر کمبود فیلم از موسیقی برخی نواحی، با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

    وی ادامه داد: این پرونده توسط میراث فرهنگی تصویب، آماده‌سازی و به سازمان یونسکو ارائه می‌شود که در جمع‌آوری پرونده موسیقی نواحی ایران به سازمان‌ها‌، افراد و مراکز مختلف فرهنگی مراجعه کردم که از آن جمله می‌توان به انجمن موسیقی، مرکز موسیقی حوزه هنری، خانه موسیقی، انجمن‌های موسیقی در استان‌ها، پژوهشگران و هنرمندان نواحی اشاره کرد.

    این پرونده تا ۱۰ شهریورماه سال جاری به دست کمیته میراث ناملموس و معنوی یونسکو ارائه می‌شود و حداکثر تا شهریورماه ۱۳۹۰، ثبت آن به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=2509
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *