×
×

مسئولان به موضوع امرار معاش هنرمندان توجه کنند

  • کد نوشته: 2491
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۲ دیدگاه
  • جلیل عندلیبی اخیرا چاپ دوم آلبوم گرفتار با صدای علیرضا افتخاری را روانه بازار کرده است. او با نقد عدم نمایش ساز در تلویزیون؛ یادآور شد: متولیان فرهنگی؛ فکری به حال استعدادهای درخشان بکنند تا بعضی از این چهره‌ها مجبور نباشند در سفرخانه‌ها ساز بزنند. جلیل عندلیبی(آهنگساز) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: هم‌اکنون شاهدیم […]

  • http://ilna.ir/uploads/1389-6-3/36.jpgجلیل عندلیبی اخیرا چاپ دوم آلبوم گرفتار با صدای علیرضا افتخاری را روانه بازار کرده است. او با نقد عدم نمایش ساز در تلویزیون؛ یادآور شد: متولیان فرهنگی؛ فکری به حال استعدادهای درخشان بکنند تا بعضی از این چهره‌ها مجبور نباشند در سفرخانه‌ها ساز بزنند.
    جلیل عندلیبی(آهنگساز) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: هم‌اکنون شاهدیم که بسیاری از نوازنده‌های خوب برای امرار معاش به میهمانی‌های خصوصی و سفرخانه‌های سنتی دعوت می‌شوند تا ساز بزنند و درقبال آن دستمزدی دریافت کنند. این وضعیت برای آینده موسیقی ایرانی اسفناک است.
    وی با طرح این پرسش که؛ آیا وظیفه دولتمردان ما راه‌اندازی رشته‌های درسی است که هیچ آینده کاری برای جوانان کشور ندارد؟؛ گفت: بسیاری از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها به دانشجویان ارایه می‌شود درحالیکه هیچ آینده‌ای شغلی برای جوانان در این رشته‌ها متصور نشده است. درواقع دولتمردان ما؛ بسیاری از سال‌های عمر گرانبهای جوانان این سرزمین را نابود می‌کنند.
    این آهنگساز با تاکید بر این موضوع که در شرایطی هستیم که هیچ‌چیز سرجای خودش نیست، خاطرنشان شد: متاسفانه وقتی نابسامانی شیوع پیدا می‌کند اولین و ضربه‌پذیرترین حوزه، حوزه فرهنگ است که نابود می‌شود.
    عندلیبی با انتقاد از برخوردهای سلیقه‌ای با حوزه فرهنگ به ویژه موسیقی، گفت: جمعیت کشور ما جوان است. اگر ما از راه‌های درست و منطقی نتوانیم با این قشر و دغدغه‌های فکری و اجتماعی آن‌ها کنار بیاییم، چند صباحی دیگر باید ازدست رفتن این سرمایه‌ها را تجربه کنیم.
    این هنرمند که آلبوم موسیقی «گرفتار»ش با فروش خوبی مواجه شده است، اظهار داشت: امروز؛ اعتیاد مانند خوره به جان جوان‌های ما افتاده است و روز به روز وسعت آمار آن در کشور زیاد می‌شود. در این شرایط آیا بهتر نیست آن‌ها را با سرگرمی‌های مناسب؛ هدایت کنیم؟! در جامعه امروز؛ یکی از راه‌هایی که می‌توان هیجانات جوان‌ها را به صورتی مناسب تخلیه کرد، موسیقی است.
    به‌گفته عندلیبی، امروز در بسیاری از کشورها شاهد رشد روزافزون علم موسیقی هستیم. اما ما هنوز در نشان دادن ساز در تلویزیون با مشکل مواجهیم.
    این آهنگساز افزود: شاید برای عده‌ای قابل هضم نباشد که موسیقی می‌تواند خوب یا بد و درست یا نادرست باشد برای همین اصرار دارند که باید بساط موسیقی برچیده شود. باید بدانیم که قدرت انتخاب ما در بحران‌های امروز جامعه کاهش یافته است لذا باید به روش‌های موجود مسلح شد.
    عندلیبی در ادامه‌ی همین بحث خاطرنشان کرد: آیا رواج موسیقی از دزدی، اعتیاد و مصرف زیانبار شیشه و کوکائین که هیچ درمانی ندارد، بدتر است؟! نشان دادن ساز خطرناک‌تر است یا سریال‌هایی که در آن‌ها انواع مواد مخدر و حتی طریقه‌ی مصرف آن‌ها برای مخاطبان به صورت گسترده نمایش داده می‌شود؟

    https://musiceiranian.ir/?p=2491
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *