محمد بحرانی میگوید: «شاید نکته مهم و برجستهای که «جنابخان» را مردمی ارائه داد همان حفظ اصالت ایرانی بودن این شخصیت عروسکی است. ما سعی نکردیم مرام و شکل و شمایل دیگری غیر از آداب، رسوم و سبک زندگی ایرانی به خود بگیریم. با توجه به اینکه «خندوانه» یک برنامه ضبطی است اما همواره با گروه طراحانمان سعی کردیم از مسائل روز هم دور نباشیم. چون بیانصافی است که برنامهای را برای مردم بسازیم و درد و دلها و دغدغههایشان مطرح نشود. «جنابخان» همیشه در امتداد این دغدغهها حرکت کرده و البته در عین حال از رسالتهای ذاتیاش هم دور نشده است. رسالت ذاتی «جنابخان» حتماً خنداندن و سرگرمی و انتقال حال خوش به مخاطب است.
«جنابخان» مرام و معرفت یک شخصیت مردمی دورهگرد و دستفروش را انتخاب کرد تا بیربط از این مسیر قدم برندارد. این شخصیت هم مثل مردم همهنوع رفتاری را از خودش بروز میدهد. یک زمانی صمیمی و خوشمزه و یک زمانی هم خشمگین و عصبانی میشود. این روزها هم به واقع «جنابخان» مثل دیگر مردم ایران ناراحت و نگران است؛ چرا که آشنایان «جنابخان» دچار سیلزدگی شدهاند. متأسفانه اوج بحران در اقلیم خوزستان رخ داده که سدها هم اوضاع خطرناکی دارند. در این شرایط واقعاً جای انتقاد و بازیهای رسانهای نیست.»
او اضافه کرد: «موضوع شوآف و سلبریتی موضوع مهمی نیست هرکس هر قدمی میتواند در این مسیر بردارد؛ حالا این گامها در مسیر حمایت مالی باشد و یا حضور صرفاً تبلیغاتی که کانون توجهات را به آن منطقه موردنظر جلب کند. حالا واقعاً زمان، زمان خردهگرفتن نیست و در شرایط فعلی فراتر از انتقاد کردن باید عمل کرد و این بحثها را بگذاریم برای یک زمان دیگری و با پژوهش و تحقیق کمکهای مالی و حتی مثل برخی از هنرمندانمان حضور در مناطق سیلزده، امیدواری را به این مردم عزیزمان برمیگرداند.»
دیدگاهتان را بنویسید