×
×

در آستانه بیستمین سال فعالیت گروه دستان

  • کد نوشته: 2474
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام شهریور ۱۳۸۹
  • ۰
  • تازه‌ترین اثر گروه دستان با عنوان «نغمه‌ای زیر خاکستر»به آهنگسازی حسین بهروزی‌نیا توسط موسسه فرهنگی هنری نقطه تعریف در بازار موسیقی منتشر شد. ‌در این قطعاتی چون پرواز، گریوه، آخرین نوا، خفته در آتش، خاموش، باران و خاکستر به چشم می‌خورد که بر اساس اسطوره ققنوس نامگذاری شده‌اند. در این آلبوم هنرمندانی جون حمید متبسم:تار، […]

  • تازه‌ترین اثر گروه دستان با عنوان «نغمه‌ای زیر خاکستر»به آهنگسازی حسین بهروزی‌نیا توسط موسسه فرهنگی هنری نقطه تعریف در بازار موسیقی منتشر شد.

    ‌در این قطعاتی چون پرواز، گریوه، آخرین نوا، خفته در آتش، خاموش، باران و خاکستر به چشم می‌خورد که بر اساس اسطوره ققنوس نامگذاری شده‌اند.
    در این آلبوم هنرمندانی جون حمید متبسم:تار، حسین بهروزی‌نیا:بربط، سعید فرج‌پوری :کمانچه، پژمان حدادی و بهنام سامانی: سازهای کوبه‌ای به همنوازی پرداخته‌اند.
    نکته جالب توجه در این اثر این است که رنگ و بوی صدای سازها در این اثر بسیار متفاوت‌تر از گذشته و سونوریته جدیدی از گروه به گوش می‌رسد. حتی سازهای کوبه‌ای در این اثر نقش بسیار خاصی را ایفا می کنند که تدوین این بخش مشترکاً توسط پژمان حدادی و بهنام سامانی صورت گرفته است.
    به گزارش فارس، این آلبوم که برگرفته از اجرای اخیر گروه دستان در آمستردام هلند است؛ توجه بسیاری از مطبوعات اروپایی را به خود جلب کرده ؛ به طوری که روزنامه آلمانی Neue Westf?lischen در این زمینه نوشته است: تاثیر این کنسرت، بعد از آثار آهنگسازی شده بخش اول و با شروع بخش دوم که نوازندگان اصلی دستان اوج فرهنگ نوازندگی را در ترکیبی از قطعات ساخته شده حسین بهروزی نیا و بداهه نوازی به نمایش می‌گذارند، دو چندان می‌شود.
    نغمه‌ای زیر خاکستر به تازگی از سوی موسسه فرهنگی هنری نقطه تعریف منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=2474
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *