×
×

فرزین بنکدار ابدی شد

  • کد نوشته: 245175
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۰ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • فرزین بنکدار ابدی شد

  • مراسم تشییع پیکر فرزین بنکدار مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

    به گزارش ایلنا، مراسم تشییع پیکر فرزین بنکدار مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری صبح دوشنبه (۱۹ فروردین‌ماه) با حضور هادی مظفری (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (رئیس موزه هنرهای معاصر)، عبدالرحیم سیه‌کارزاده، غلامرضا نامی، امیر راد و جاوید رمضانی از مقابل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

     

    احسان آقایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) با اشاره به آنکه بنکدار، نخستین مرمت کارآثار مدرن و معاصر در ایران بود، گفت: سال‌ها قبل که اسناد آثار موزه را بررسی می‌کردم کمتر کار‌هایی بود که امضای استاد بنکدار به عنوان کارشناس زیر آن‌ها نباشد. همکاری با فرزین بنکدار برای من افتخار بزرگی بود، آخرین روزی که او را دیدم، ۲۷ اسفند ماه سال گذشته بود که علیرغم بیماری به موزه آمده بود و روی یکی از آثار کار می‌کرد.

     

    این مراسم با صحبت‌های کورش انقالی یکی از دوستان بنکدار ادامه یافت که در خطاب به حاضران گفت: فرزین در عمل، سیره زندگی و بده بستان با دیگران درویش بود، جایی که فرزین حضور داشت سراسر عشق بود و عقل جایگاهی نداشت، مطمئن هستم که الان از همه زمان‌ها خوشحال‌تر است، زیرا به عشق ابدی خود رسیده است.

     

    غلامرضا نامی (هنرمند نقاش) نیز دیگر سخنران مراسم تشییع پیکر بنکدار بود و اظهار کرد: زمانی که چندین سال پیش بیمار شد، عدم توانایی او برای انجام کار سبب شد تا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخراج شود اما با پیشنهاد علیرضا سمیع‌آذر (مدیرکل تجسمی وقت) او، به موزه بازگشت و از آن سال‌ها تاکنون با عشق به کارش ادامه داده است.

     

    در ادامه هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی) نیز با قرائت دوبیتی، گفت: عشق به کار برای فرزین بنکدار پایانی نداشت. او بیمار بود اما نگران آثار مرمتی زیر دستش بود. به جامعه تجسمی برای این ضایعه تسلیت می‌گویم و غفران ابدی را برای این استاد فرزانه خواستارم.

     

    در پایان مراسم، به امامت حجت‌الاسلام دعایی نماز میت برگزار و سپس پیکر مرحوم بنکدار به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=245175
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *