×
×

در دستگاه سه گاه و آواز اصفهان

  • کد نوشته: 2448
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۸ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۹ دیدگاه
  • مجید درخشانی سرپرست گروه موسیقی شهناز از انتشار دو آلبوم موسیقی با آواز استاد محمدرضا شجریان در دستگاه سه گاه و آواز اصفهان خبر داد. سرپرست گروه موسیقی شهناز با اعلام این خبر در خصوص آمادگی گروه برای اجرای کنسرت در آینده گفت: تمرین گروه موسیقی شهناز با نظارت استاد شجریان همچنان ادامه دارد و […]

  • مجید درخشانی سرپرست گروه موسیقی شهناز از انتشار دو آلبوم موسیقی با آواز استاد محمدرضا شجریان در دستگاه سه گاه و آواز اصفهان خبر داد.

    سرپرست گروه موسیقی شهناز با اعلام این خبر در خصوص آمادگی گروه برای اجرای کنسرت در آینده گفت: تمرین گروه موسیقی شهناز با نظارت استاد شجریان همچنان ادامه دارد و به تازگی خانم شیما شاه محمدی نوازنده قیچک آلتو به گروه پیوسته است.

    مجید درخشانی در ادامه به تغییرات ایجاد شده در گروه اشاره کرد گفت: علاوه بر ساز قیچک آلتو، دو ساز دیگر هم به گروه افزوده شده است و از این پس گروه موسیقی شهناز با ۱۸ نوازنده به روی صحنه خواهد رفت.

    این نوازنده تار در پاسخ به چرایی افزایش نوازندگان این گروه موسیقی گفت: بالا بردن حجم صدای ارکستر و درنهایت صدادهی مناسب گروه موسیقی شهناز ما را برآن داشت تا تعداد نوازنده های ارکستر را افزایش دهیم به همین دلیل نوازنده هایی را هم برای نواختن دو ساز “شهبانگ” و “بم ساز” که از سازهای ابداعی استاد شجریان هستند و همچنین ساز قیچک آلتو انتخاب کردیم.

    این آهنگساز در ادامه افزود: گروه موسیقی “شهناز” مجموع تمرینهای خود را برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور و یا در ایران دنبال می کند و قصد دارد رپرتواری از قطعات جدید موسیقی ایرانی را اجرا کند. البته درنظر داریم در صورت صدور مجوز کنسرتی در مهرماه سال جاری در تهران برگزار کنیم.

    وی در پایان به اجرای این گروه موسیقی در لبنان اشاره کرد وگفت: حضور در بیست و پنجمین جشنواره موسیقی لبنان تجربه های ارزنده ای برای گروه به همراه داشت. در این جشنواره که در یکی از قصرهای قدیمی لبنان و در کوههای بیروت برگزار شد ملیتهای مختلفی حضور داشتند که در این بین رپرتوار موسیقی ایرانی که توسط گروه شهناز با آواز استاد شجریان اجرا شد مورد استقبال قرار گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=2448
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *