×
×

«هوشیار خیام» با «استیون پراتسمن» همکاری می‌کند

  • کد نوشته: 244677
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • «هوشیار خیام» – آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی شناخته شده‌ی ایرانی- با همراهی «استیون پراتسمن» -پیانیست، آهنگساز و پرودیوسر- پروژه‌ی موسیقی لایو برای نسخه ی صامت فیلم «منیر» ساخته ی بهمن کیارستمی و تولید لیلا فخر را اجرا خواهد کرد. این دو هنرمند پیش از این در پروژه‌هایی چون راوی خیال،‌ راپسودی کلارینت و کوارتت منیر با یکدیگر هم‌کاری داشته‌اند.

    «هوشیار خیام» با «استیون پراتسمن» همکاری می‌کند
  • هوشیار خیام

    هوشیار خیام

    «هوشیار خیام» – آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی شناخته شده‌ی ایرانی- با همراهی «استیون پراتسمن» -پیانیست، آهنگساز و پرودیوسر- پروژه‌ی موسیقی لایو برای نسخه ی صامت فیلم «منیر» ساخته ی بهمن کیارستمی و تولید لیلا فخر را اجرا خواهد کرد. این دو هنرمند پیش از این در پروژه‌هایی چون راوی خیال،‌ راپسودی کلارینت و کوارتت منیر با یکدیگر هم‌کاری داشته‌اند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این فیلم براساس زندگی و آثار منیر فرمانفرمایان شاهرودی نقاش و مجموعه‌دار شناخته شده معاصر ایران ساخته شده است و پیش از این «هوشیار خیام» با همکاری کوارت زهی کرونوس، کوارتت زهی شماره ۲ منیر را در هفت موومان برای این فیلم در سانفرانسیکو اجرا و ضبط کرده است.

    کیارستمی پسر در این فیلم کار‌ها و آثار منیر فرمانفرمایان را به تصویر کشیده است. منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در سال ۱۳۰۲ متولد شده و از هنرمندان شناخته‌شده و برجسته ایرانی است. آثار او از نقاشی گل تا چیدمان‌های مدرن را در برمی‌گیرد، اما بیشتر به دلیل آینه‌کاری‌ها و نقاشی‌های روی شیشه‌اش در جهان شناخته شده است. آثار منیر شاهرودی فرمانفرمائیان از قلمرو هنرهای تزئینی و معماری ایرانی می‌آید، نقش‌های هندسی ایرانی در آن‌ها برجسته است و همچنین می‌توان تأثیرپذیری هنرمند از عرفان ایرانی را هم در این آثار دید.

    https://musiceiranian.ir/?p=244677
       
    برچسب ها هوشیار خیام

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *