×
×

تماشای نوروزی «بام» در پایتخت/ خانه‌هایی که نشانگر آدم‌ها هستند

  • کد نوشته: 243597
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۴ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • تماشای نوروزی «بام» در پایتخت/ خانه‌هایی که نشانگر آدم‌ها هستند

  • تماشای نوروزی «بام» در پایتخت/ خانه‌هایی که نشانگر آدم‌ها هستندگالری «اعتماد» شماره یک و دو و نیز «اعتماد نگارستان» در تعطیلات نوروزی میزبان سه نمایشگاه هنری حجم، گرافیک و طراحی هستند.

    گالری اعتماد متشکل از دو فضای نمایشگاهی یکی با عنوان گالری اعتماد واقع در میدان هفتم تیر و دیگری گالری اعتماد نگارستان در میدان بهارستان است که در این روزها همزمان با تعطیلات نوروزی هر دو میزبان نمایشگاه‌های هنری بوده‌اند و تنها روزهای دوشنبه تعطیل هستند.

    گالری اعتماد واقع در میدان هفتم تیر دارای دو فضای نمایشگاهی اعتماد ۱ و ۲ است که به ترتیب نمایشگاه انفرادی حجم هانیه بنایی با عنوان «بام» و نمایشگاه گروهی طراحی و گرافیک را میزبانی می‌کند. در گالری اعتماد نگارستان نیز، نمایشگاه انفرادی مجسمه کوروش آریش با عنوان «عریانی» برپاست.

    نمایشگاه «عریانی» از ۲۶ بهمن ۹۷ در این گالری برپاست و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت و نمایشگاه‌های گالری اعتماد ۱ و ۲ از ۱۰ اسفند ۹۷ برقرار بوده و تا ۳ اردیبهشت ۹۸ ادامه خواهد داشت.

    در استیتمنت نمایشگاه «بام» که در گالری اعتماد ۱ برپاست، به قلم پویا آریانپور آمده است: «بام، همان خاک است، همان آب است و همان آتش. ریشه در این سرزمین دارد. محصول، همان خشت آغازین است. این بار هانیه بنایی خشتی دیگر بر خشت‌ها نهاده. او سعی دارد ظرفی سفالی را بهانه وصل کند، به شعری با رایحه ای بجا مانده از ایام دور.»

    هانیه بنایی در آثارش که سفالی هستند، از پشت بام‌های خانه‌های کاه گلی و قدیمی الهام گرفته است و این آثار در اندازه و رنگ‌های متفاوت، نشانگر آدم‌های جامعه هستند که در کنار یکدیگرند اما هر کدام مستقل از دیگری هستند و قصد هنرمند از نمایش این آثار، نمایش این گستردگی و تنهایی بوده است.

    نمایشگاه گروهی طراحی و گرافیک که در گالری اعتماد ۲ برپاست هم آثاری از علی‌رضا احمدوند، شاه‌پری افشاری، شیده بهزادی، حاتم تامی، سیمین جان الهی، قاسم جلیلیان، الهه حاجی‌زاده، مصطفی حیدری، حسینعلی دشتی، ندا ذابحی، محمدرضا زارع، وحید شاهرخی‌نژاد، پیمان شریفیان، فرشید شفیعی زاده، شیوا آساره، ساسان عکاشه، هدی قره‌داغلو، امید کاشی‌ها، علیرضا معصومی و فرشید ملکی به نمایش درآمده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=243597
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *