×
×

نظر موزیسین برنده جایزه گرمی درباره درباره قابلیت‌های موسیقی ایران

  • کد نوشته: 242809
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۱ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • حمید سعیدی نوازنده سنتور که به‌تازگی صاحب جایزه گرمی سال ۲۰۱۸ میلادی شد، درباره قابلیت‌های موسیقی ایران گفت: فرهنگ و هنر ایرانی بسیار درخشان است و اگر در دام این مسئله که ما ۲۵۰۰ سال فرهنگ داریم نیافتیم، قطعا به جاهای بهتری خواهیم رسید.

    نظر موزیسین برنده جایزه گرمی درباره درباره قابلیت‌های موسیقی ایران
  • حمید سعیدی معتقد است موسیقی ایران قابلیت جهانی شدن را دارد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، حمید سعیدی نوازنده سنتور که به‌تازگی صاحب جایزه گرمی سال ۲۰۱۸ میلادی شد، درباره قابلیت‌های موسیقی ایران گفت: فرهنگ و هنر ایرانی بسیار درخشان است و اگر در دام این مسئله که ما ۲۵۰۰ سال فرهنگ داریم نیافتیم، قطعا به جاهای بهتری خواهیم رسید.

    وی افزود: معتقدم اگر ما بتوانیم آن‌قدر باهوش باشیم که نقاط برجسته فرهنگ و هنرمان را در قالبی صحیح و قابل فهم برای غیرایرانی‌ها قرار دهیم، مطمئناً مورد استقبال قرار خواهد گرفت و باعث حرکت و پیشرفت برای همه مردم ایران می‌شود.

    سعیدی در مورد فعالیت‌های آینده خود در حوزه موسیقی اظهار داشت: ما قرارداد آلبوم بعدی را هم بسته‌ایم که یک دبل آلبوم به نام “Opium Moon, Day And Night” است و به‌زودی هم ضبط آن را شروع می‌کنیم. از ماه می هم تور آمریکا و در تابستان هم تور اروپا آغاز می‌شود.

    این هنرمند پس از کیهان کلهر، نوازنده ساز تنبور دومین نوازنده ایرانی است که توانسته جایزه گرمی را به دست آورد.

    این آهنگساز و نوازنده ایرانی که صدای خوبی هم دارد، مقیم و ساکن آمریکاست و در لس‌آنجلس موسیقی ایرانی می‌نوازد. او به تازگی با همراهی مهاجرانی از کشورهای آمریکا و کانادا گروهی را با نام “افیون ماه” راه‌اندازی کرده است و همراه با آنها در سبک موسیقی “نیو ایج” و نوین کار می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=242809
       
    برچسب ها حمید سعیدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *