×
×

سرپرست گروه موسیقی ژیوار

  • کد نوشته: 2393
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۱ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۲ دیدگاه
  • ژیوار شیخ‌الاسلام هم‌اکنون گرفتار تمرین با گروه بال‌وشان است. این گروه قرار است در کانادا و آمریکا به صحنه برود. وی همچنین خود را برای برگزاری کنسرت در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه آماده می‌کند تا به همراه گروه ژیوار به تالار وحدت به صحنه برود. ژیوار شیخ‌الاسلام(خواننده و سرپرست گروه موسیقی ژیوار) که کارنامه […]

  • ژیوار شیخ‌الاسلام هم‌اکنون گرفتار تمرین با گروه بال‌وشان است. این گروه قرار است در کانادا و آمریکا به صحنه برود. وی همچنین خود را برای برگزاری کنسرت در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه آماده می‌کند تا به همراه گروه ژیوار به تالار وحدت به صحنه برود.
    ژیوار شیخ‌الاسلام(خواننده و سرپرست گروه موسیقی ژیوار) که کارنامه درخشانی در اجرای قطعات جدید در اجراهای بانوان و ارائه موسیقی فولکلور کردی در پرونده هنری خود دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: از ۱۵ شهریور ماه برای برگزاری کنسرت در یکی از دانشگاه‌های کانادا عازم این کشور می‌شویم. قرار است پس از پایان این برنامه که در سه شهر برگزار می شود، به آمریکا برویم.
    وی افزود: همچنین ۲۶و ۲۷ مهرماه در دو بخش کردی و سنتی برای اجرا در تالار وحدت به صحنه می‌رویم که اغلب قطعات شده در این اجرا جدید خواهند بود.
    این خواننده با انتقاد از مخاطبان موسیقی بانوان، خواستار فرهنگسازی بیشتر شد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مخاطبان؛ تفاوت خوانندگان و خوانندگی در میهمانی‌ها بزمی و جلسات هنری و فرهنگی را نمی‌دانند. اغلب پس از پایان هر برنامه از ما درخواست می‌کنند تا در برنامه‌های خصوصی و مولودی‌هایشان حضور داشته باشیم.
    وی افزود: زمانی‌که اجرا ویژه بانوان است؛ همه انتظار دارند که آهنگ‌های شاد در این برنامه‌ها اجرا شود. بسیاری از مخاطبان این برنامه‌ها حتی شعر شاعران بزرگ مانند حافظ و مولانا را نمی‌شناسند. آنها زمانی‌که برنامه کنسرت را درکنار آقایان شاهد هستند؛ تحمل اجرای هنری را دارند اما زمانی‌که در برنامه‌ای مختص بانوان شرکت می‌کنند نیز با همین تفکر حاضر می‌شوند یا درخواست ارایه برنامه‌های شاد و صرفا سرگرم‌کننده را دارند؟!
    سرپرست گروه موسیقی ژیوار ادامه داد: هر زمان که قطعات ما حرفه‌ای‌تر و تنظیم قطعات سخت‌تر بوده است؛ همیشه با عدم استقبال مردم مواجه شده‌ایم. متاسفانه بسیاری از مخاطبان کنسرت بانوان؛ کنسرت بانوان را با طنز و دلقک‌بازی اشتباه گرفته‌اند.
    این هنرمند با انتقاد از برخود متولیان فرهنگ نیز با موسیقی بانوان گفت: در یکی از اجراها با برخود یکی از متولیان فرهنگی روبرو شدیم مبنی بر اینکه چرا اینقدر قطعات شاد می‌خوانید؟ این مدیر غافل از اینکه ذات موسیقی فولکلور؛ شاد است. ما نمی‌توانیم در فرهنگ خودمان دست ببریم و تنظیم و ریتم‌ها را عوض کنیم.
    وی از روند رو به رشد و کاذب قیمت‌های بلیت‌های کنسرت گله‌مندی کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون همه چیز مانند خرید وسایل خانه چشم و هم چشمی شده است. مخاطبان فکر می‌کنند کسی که قیمت بلیتش ۱۰ هزار تومان است؛ ازنظر سطح موسیقی هم پایین‌تر است.
    ژیوار شیخ‌الاسلام گفت: متولیان فرهنگی برای گروه‌هایی که درآمد آنچنانی ندارند هیچگونه تخفیفی برای برگزاری کنسرت نمی‌دهند؛ به گونه‌ای که تالار وحدت ۴۲ درصد از هزینه‌های بلیت‌ها را برای خود برمی‌دارد و هیچ فرقی بین هنرمندان درجه اول و دوم قائل نمی‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=2393
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *