×
×

تاکنون برای هیچ خواننده لس‌آنجلسی حتی درحد آلبوم مجوز صادر نکردیم

  • کد نوشته: 2342
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،درباره‌ی حضور نازنین آقاخانی به‌عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: خانم آقاخانی به عنوان رهبری جوان و با انگیزه فرصت‌های زیادی پیشرو دارد و قطعا توانایی او مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. علی ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی دلایل عدم اجرای […]

  • سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،درباره‌ی حضور نازنین آقاخانی به‌عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: خانم آقاخانی به عنوان رهبری جوان و با انگیزه فرصت‌های زیادی پیشرو دارد و قطعا توانایی او مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

    علی ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی دلایل عدم اجرای عمومی ارکسترسمفونیک تهران با رهبری نازنین آقاخانی گفت:از ابتدا هم قرار نبود که خانم آقاخانی اجرای عمومی داشته باشد و او به عنوان یک مربی مناسب و رهبر برای چند اجرای اختصاصی کارش را در ارکستر سمفونیک آغاز کرد و برای نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران هم تجربه‌ی بسیار خوبی است.

    وی در پاسخ به اینکه آیا زن بودن این رهبر باعث شده است که اجرای عمومی نداشته باشد، پاسخ داد: لزوما به خاطر زن بودن او مشکلی برای رهبری وجود ندارد، ولی اکثر رهبران شناخته‌شده‌ی ارکستر سمفونیک مرد بوده‌اند. با این وجود ما در اجراهای گروه‌های ایرانی بعضا حضور بانوان را به عنوان رهبر یا هماهنگ‌کننده داشته‌ایم و حساسیتی از این بابت نبوده است، بلکه بیشتر مباحث فنی و مقتضیات اجرای ارکستر سمفونیک حائز اهمیت است.

    وی افزود: شورای ارکستر سمفونیک ارزیابی خود را از حضور این رهبر خواهد داشت و فکر می‌کنم که خروجی همه‌ی این بحث‌ها با بهره‌گیری از خرد جمعی به نتیجه‌ی روشن‌تری خواهد رسید.

    سرپرست دفترموسیقی وزارت ارشاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی ارایه‌ی مجوز‌های بسیاری در این ایام برای کنسرت‌های مختلف گفت:هیچ تصمیم قبلی برای این‌که مجوز‌ها کم یا زیاد شود یا ضوابط دفتر نادیده گرفته شود، وجود نداشته و ضوابط روال عادی خود را ادامه می‌دهد.اما در این مدت بنا بر فصل و زمانی که در آن قرار داریم و نیاز مخاطب که در جامعه احساس می‌شد، تقاضاهای بسیاری برای مجوز کنسرت به دفتر موسیقی رسید و تلاش کردیم که در کنار نظارتی ویژه‌ای که داریم با گروه‌های موسیقی همراهی کنیم.

    ترابی تصریح کرد: ما مرجع پذیرش درخواست‌های مجوز کنسرت بودیم و سعی کردیم تا آنجایی که قوانین اجازه می‌دهد، به گروه‌های موسیقی کمک کنیم و مخاطبان بتوانند بین چند گزینه، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کند و دفتر موسیقی نیز ارزیابی خاص خود را انجام می‌دهد. به هرحال هیچ قصدی در مورد افزایش تعداد مجوز کنسرت‌ها وجود نداشته است.

    وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی‌بر این‌که آیا افراط در دادن مجوز‌های کنسرت، مشکلات احتمالی را درآینده بوجود نمی آورد گفت:تاکید دفتر موسیقی این بوده که به‌صورت سلیقه‌ای برای دادن مجوز اقدامی نشود به‌علاوه کارهایی که پیش از این به صورت متوالی انجام می‌شده اکنون به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود و چارچوب‌ها به گروه‌ها اعلام می‌شود و نتیجتا ما به گروه‌ها کمک می‌کنیم تا با موانع کمتری در کارشان روبه‌رو باشند، اما کوچک‌ترین ضوابطی را ندیده نمی‌گیریم و اگر کار گروهی نیاز به اصلاح داشته باشد حتما باید انجام شود، اما افزایش تعداد مجوزها تا حدودی نیز مرهون درک گروه‌ها و شرکت‌های موسیقی است که با توجه به تجربه‌ای که دارند چارچوب را رعایت می‌کنند و کار به سرعت بیشتری پیش می‌رود.

    سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره‌ی شایعه‌های منتشر شده درباره‌ی شکایت یک خواننده از دفتر موسیقی وزارت ارشاد بیان کرد: این‌گونه موارد مربوط به دفتر حقوقی وزارت ارشاد می‌شود و من هم از طریق سایت‌ها در جریان چنین مواردی قرار گرفته‌ام، اما مهم این است که ما برای آلبوم هیچ خواننده‌ی موسوم به لس‌آنجلسی مجوزی صادر نکرده‌ایم و فقط یک درخواست آلبوم از حبیب محبیان داشتیم که تاکنون مجوزی صادر نشده و هیچ اتفاقی در این زمینه در دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیفتاده است.

    علی ترابی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا، درباره‌ی چگونگی روال وزارت ارشاد و این‌که امکان دادن مجوز به خوانندگان لس‌آنجلسی در داخل کشور وجود دارد، بیان کرد: روال کار ما در دفتر موسیقی مشخص است. ما صرف‌نظر از گروه و خواننده، موسیقی، کلام و محتوای کار را بررسی می‌کنیم. به علاوه صلاحیت و سوابق فردی کسی که آلبومی را منتشر می‌کند نیز گزینه‌ی کاملا جدی است و همیشه از مراجع ذی‌صلاح برای وضعیت صلاحیت فرد منتشر‌کرده‌ی آلبوم جست‌وجو می‌کنیم و با نظر مساعد این دو بخش مجوز نهایی صادر خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=2342
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *