×
×

گزارش فارس از رونمایی آلبوم جدید خشایار اعتمادی

  • کد نوشته: 2334
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۱۷ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در این مراسم که با حضور «خشایار اعتمادی» و «پژمان بلورچی» تهیه‌کننده اثر و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی برگزار شد، خشایار اعتمادی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت زنده‌یاد «محمد نوری» گفت: هرکدام از این بزرگان موسیقی که از میان ما می‌روند دغدغه جامعه هنری بر آن می‌شود که […]

  • به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، در این مراسم که با حضور «خشایار اعتمادی» و «پژمان بلورچی» تهیه‌کننده اثر و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی برگزار شد، خشایار اعتمادی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت زنده‌یاد «محمد نوری» گفت: هرکدام از این بزرگان موسیقی که از میان ما می‌روند دغدغه جامعه هنری بر آن می‌شود که چه کسی جایگزین آنها خواهد شد. اما چه خوب است تا زمانی که این عزیزان در کنارمان حضور دارند در کنار آنها باشیم و این عادت بد مرده‌پرستی را از ذهن‌ها پاک کنیم.

    **به خاطر سطح غیرحرفه‌ای، موسیقی کار نکردم

    وی در خصوص آلبوم جدید خود گفت: در این چهارسال به خاطر حاکم بودن سطح غیرحرفه‌ای در موسیقی کار نکرده‌ام و باید بگویم که آلبوم «به تو برگردم» یک اتفاق بود که در اثر برخورد من با یک شعر ایجاد شد.
    وی ادامه داد: البته این شعر همان شعر قطعه «باید به تو بگردم» تلنگری به من بود که انسان باید به یکسری چیزهای خوب برگردد. بعد از اجرای این شعر احساس کردم که باید به فکر دیگر ترانه‌ها باشم و تمام هدفم این بود که با وجود ترانه‌هایی که همه بوی خیانت، ناامیدی و رواج سیاه‌نمایی دارند آنهایی را انتخاب کنم که پرمحتوا بوده و بتوانند دربرگیرنده این آلبوم جدید باشد. با انتخاب اشعار شکل جمع‌آوری آلبوم را کردم.

    **برای انتخاب اشعار آلبوم، اتاق فکری تشکیل شد

    به گزارش فارس، خشایار اعتمادی با بیان اینکه این اثر محتواگراست بیان داشت: مردم در جامعه ما مستعد ادبیات خوب هستند و این در حالی است که در بسیاری از موارد صاحب اشعار سخیف و واژه های ناسزا هستیم.
    وی افزود: برای انتخاب اشعار این اثر یک اتاق فکری وجود داشته و تنها تصمیم گیرنده آنها نبوده‌ام. فکرم بر این بوده که هم اکنون که موسیقی‌ها ریتم محور است، سعی کنم آلبومی را جمع آوری کنم که در آن بیشتر محتوای کلام حرف اول را بزند.
    این خواننده موسیقی پاپ با اشاره به اینکه خرد جمعی پشت این اثر بوده گفت: تمامی عوامل جزو آهنگساز ، شاعر کارشناسان، منتقدان و هنرمندان همگی دست در دست هم دادیم تا در جهتی مثبت برای این کار حرکت کنیم.

    **عدم رعایت کپی‌رایت مشکلات زیادی برای مراکز فروش ایجاد کرده

    وی در خصوص آهنگسازی این آلبوم اظهار داشت: در این اثر سه قطعه به آهنگسازی «بهروز صفاریان» و مابقی از ساخته‌های «رسول رسولی» و بنده است.
    در ادامه این نشست اعتمادی در خصوص چگونگی اعضای کار در موسیقی گفت: متأسفانه بخش کپی رایت و کپی‌های غیرمجاز و ناجوانمردانه به حدی است که مراکز فروش در عرضه محصولات خود دچار مشکل شده است. درگذشته حدود ۶ فروشگاه موسیقی در سراسر تهران وجود داشت که مردم برای خرید محصولات موسیقی باید به انها مراجعه می‌کردند و یا در نهایت به صورت کپی آنها را در اختیار می‌گرفتند. خوشبختانه طی سال‌های گذشته شرکت‌هایی به عنوان اسپانسر موسیقی بروز پیدا کردند که کالاهای موسیقی را وارد دیگر مناطق از جمله سوپرمارکت‌ها کنند و این خود عاملی است که مردم بتوانند در مراکزی که هر روز به ان مراجعه می‌کنند با کالای فرهنگی مواجه و آن را تهیه کنند.

    **فروش محصولات فرهنگی در سوپرمارکـت‌ها کار پسندیده‌ای است

    وی در ادامه این نشست خاطرنشان ساخت: به شخصه حضور کالاهای فرهنگی در سوپرمارکت‌ها را بی‌احترامی به این محصولات را نمی‌پذیریم و در مقابل از تمامی آنها سپاسگذارم.
    وی در خصوص طراحی روی جلد این اثرات گفت: طراحی اصولا یک نوع سلیقه است و از آنجایی که من یک خواننده پاپ کلاسیک هستم، مکاتبانی در سنین ۱۷-۱۸ الی ۵۰-۴۰ سال را به خود اختصاص می‌دهم و می‌توانم از رنگ‌ها و ریتم‌هایی استفاده کنم که هم جوانان و هم مخاطبان سنین بالا را به خود جلب کند.
    اعتمادی ادامه داد: من به شخصه خواهان این هستم که مراکز خریدی مخصوص موسیقی وجود داشته باشد که فقط عرضه کننده هنر موسیقی باشد. اما این را هم نباید نادیده گرفت که نمی‌توان کارهای پرهزینه‌ای که تولید می‌شود را تنها در اختیار چند مرکز قرار داد.
    در ادامه «پژمان بلورچی» تهیه‌کننده این اثر در خصوص چگونگی انتشار آن در بازار موسیقی اظهار داشت:‌ ۱۲ سال به عنوان ناشر موسیقی در ایران فعالیت می‌کنم و تا به امروز چنین کاری به این شیوه ارائه نکرده‌ام. وقتی کاری با سرمایه گذاری سنگین انجام شود مجبور به این هستم که در مراکزی پخش کنم که به راحتی به فروش برسد.
    وی ادامه داد: مهمترین مسئله از نگاه من این است که ما بتوانیم بهترین کارها را به گوش مردم برسانیم.
    این تهیه کننده موسیقی افزود: نگاه مثبت شاعر و کلام بسیار خاصی که در این مجموعه وجود داشت باعث گردید که من اینها را منتشر کنم. موضوع این آلبوم شکل خوبی به شنونده می‌دهد و منظومه هر قطعه‌ای آن به خاطر انرژی خوبش مخاطبان زیادی را جلب کرده است.

    **آلبوم «باید به تو برگردم» از بهترین‌های موسیقی است

    وی در خصوص پخش این اثر بیان داشت: در مدت ۵ روز کل تیراژ را در تهران و استان‌های بزرگ پخش کرده‌ایم و پخش دوم ما از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.
    بلورچی افزود: اگر اثری خوب باشد من آن را تولید می‌کنم. کار خشایار اعتمادی به زعم من از جهت نگاه موسیقدان و تولیدکننده فوق العاده بود. به نظر من این آلبوم در طول دو سال گذشته جزء بهترین‌ها بوده و من خوشحالم که این کار از سوی شرکت نهاله رودکی در بازار منتشر می‌شود.

    **فضای موسیقی پاپ ما بیمار است

    در ادامه این نشست خشایار اعتمادی با بیان اینکه من جزء‌ اولین کسانی بودم بعد از انقلاب به صورت جدی وارد موسیقی پاپ شدم بیان داشت: احساسم بر این است که فضای موسیقی پاپ ما کمی بیمار است و همه ما در بیماری آن مقصر هستیم. این فضای بیمار باعث می‌شود حضور آدم‌هایی که موسیقی را محترم می‌خواهند، کمتر شود. در مقابل فعالان موسیقی نیز کمرنگ و بازار سرمایه‌اش را به سوی کارهای غیرحرفه‌ای معطوف می‌کند. متولیان هم وقتی شاهد این مسئله هستند نمی‌توانند قوانین خوبی را در نظر بگیرند و این خود باعث می‌شود من و امسال من در جامعه هنری کمرنگ شویم.
    وی ادامه داد: وقتی تعریفی از کار خوب نداشته باشیم نمی‌توانیم موسیقی پاپ خوب را تعریف کنیم که این خود به بخش هدایت جامعه موسیقی برمی‌گردد. معتقدم همه نوع موسیقی با حفظ محتوای محترمانه که در شأن مخاطب ایرانی است باید در جامعه حضور داشته باشد اما برای طبقه بندی آن همه باید دست به دست هم دهیم.

    **تبلیغ صامت به درد آثار موسیقایی نمی‌خورد

    وی در خصوص عدم تبلیغات مناسب در زمینه موسیقی اظهار داشت: بنرها و وجود مطبوعات بزرگترین تبلیغات برای موسیقی هستند ولی این هنر بدون کلام، نمی‌تواند وارد شود و تبلیغات این چنینی باعث می‌شود موسیقی به صورت صامت اسیر شود. من این تقاضا را با مسئولین سیاستگذار دارم که با نظارت همه جانبه و باحمایت خود بتوانند شبکه‌هایی را برای حمایت این هنر داشته باشند. چرا که هم اکنون در شرایطی قرار داریم که تولیدات غیرقانونی در کشور از طریق ماهواره‌ها در دنیا پخش و متأسفانه برای نقش سوم ما الگوسازی می‌شود.
    وی افزود: اگر مسئولین با نظارت خودشان شبکه‌ای را برای تبلیغ صحیح این هنر راه‌اندازی نماید الگوسازی مناسبی برای معرفی این هنر فاخر به داخل و خارج از کشور خواهیم داشت.
    خشایار اعتمادی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: من در این سال‌ها به خاطر قانونمند بودنم همیشه مورد حمایت قرار گرفته‌ام و از جوانان امروز می‌خواهم با قانونمندی و رعایت اصول تأیید شده در این راه قدم بردارند.
    به گزارش فارس، آلبوم «باید به تو برگردم» توسط مؤسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی هم اکنون در بازار موسیقی به چشم می‌خورد.

    https://musiceiranian.ir/?p=2334
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *