×
×

کتاب «مقام های دف» در یزد رونمایی شد

  • کد نوشته: 233234
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۰ام اسفند ۱۳۹۷
  • ۰
  • مراسم رونمایی از کتاب «مقام‌های دف» به روایت آشنا احمدی برگزار شد. این مراسم با حضور محمود دهقان هراتی -معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان- و جعی از اهالی موسیقی و علاقه ‌مندان در یزد برگزار شد. آشنا احمدی – نویسنده «مقام‌های دف»در این نشست با اشاره به پیشینه هفت […]

    کتاب «مقام های دف» در یزد رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از کتاب «مقام‌های دف» به روایت آشنا احمدی برگزار شد.

    این مراسم با حضور محمود دهقان هراتی -معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان- و جعی از اهالی موسیقی و علاقه ‌مندان در یزد برگزار شد.

    آشنا احمدی – نویسنده «مقام‌های دف»در این نشست با اشاره به پیشینه هفت هزار ساله دف، گفت: همیشه این دل مشغولی را داشتم که چگونه می‌توانم  علل پیدایی مقام های دف جویا شوم. طی سال‌ها و با کمک بزرگان دف نوازی تلاش کردم، مقام‌هایی را که در ایران نواخته می‌شود  جمع آوری و مدون کنم که خوشبختانه مورد تایید استادان دف نوازی قرار گرفت.

    به گفته احمدی، هدف این کتاب جمع آوری «مقام‌های دف» به صورت مکتوب و حفظ اصالت سنت‌های دف در کنار اجراهای امروزی این ساز است.

    او با تشکر از کسانی که او را در تالیف این کتاب و برگزاری مراسم رونمایی یاری کردند، ابراز امیدواری کرد که کتاب «مقام‌های دف» مورد توجه علاقه‌مندان به دف نوازی قرار گرفته و شناخت لازم درباره  نحوه  صحیح اجرای ریتم مقام‌های دف در اختیار نوازندگان این ساز قرار دهد.

    در پایان این مراسم نیز اجراهایی از جمله ضرب زورخانه‌ای، تنبور نوازی و اجرای گروهی دف نوازان آراس برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=233234
       
    برچسب ها منطقه یزد

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *