×
×

پس از دو هفته

  • کد نوشته: 22443
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۳ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۰
  • آلبوم «گاهی سه گاهی» به آهنگسازی پویا سرایی و خوانندگی محمد معتمدی پس از حدود دو هفته به انتشار دوم رسید.

  • موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: آلبوم «گاهی سه گاهی» به آهنگسازی پویا سرایی و خوانندگی محمد معتمدی پس از حدود دو هفته به انتشار دوم رسید.

    سرایی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: «پس از حدود دو هفته از نخستین انتشار این آلبوم از سوی نشر هنر پارسه و شرکت ایران گام، به دلیل استقبال مخاطبین، شرکت ایران گام نوبت دوم انتشار آن را آغاز کرده است.»

    نوازنده سنتور و آهنگساز آلبوم «گاهی سه گاهی» در ادامه افزود: «عرضه موسیقی در ایران، بصورت سی دی با چالش های بسیاری همراه است. همه آلبوم های موسیقی پس از گذراندن مراحل دشوار و نسبتا پیچیده درگیر مسائل دیگری در عرضه هستند. از فقدان قانون کپی رایت تا نوسان قیمت سی دی ها در بازار موسیقی. فروش و عرضه سریع «گاهی سه گاهی» یا هر آلبوم دیگر ، بیش از هر چیز بیانگر حمایت مردم از حقوق معنوی مولفین آثار هنری است در شرایطی که متولی قانونی برای حفظ کپی رایت وجود ندارد.»

    پویا سرایی خاطرنشان کرد: «آلبوم «گاهی سه گاهی» اثری است مربوط به چهار الی پنج سال پیش که تا به حال مجال انتشار نیافته بود. در شرایط کنونی، بسیار خرسندم که علاقه مندان موسیقی کلاسیک ایرانی هنوز اینقدر با جدیت و پیگیری به آثار این حوزه، علاقه نشان می دهند. در شرایطی که موسیقی های تلفیقی و پاپ (که البته همه در جای خود ارزنده و حضورشان ضروری است) مجال زیادی به آثار جدی در موسیقی کلاسیک ایرانی نمی دهند.»

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این مجموعه بر اساس رویکردی پولی فونیک به دستگاه سه‌گاه ساخته شده است و از قطعات این مجموعه می‌توان به «مقدمه سلوک»، «چهارمضراب وجد رندان»، «تصنیف آرزو»، «تصنیف درآتش»، «دو ساز و آواز در سه‌گاه و مخالف» و «مهرگردون» اشاره کرد.

    در این اثر شنیدنی، پویا سرایی (سنتور- آهنگساز و تنظیم کننده)، سینا جهان آبادی (کمانچه)، پاشا هنجنی (نی)، ترگل خلیقی (رباب)، علی پژوهشگر (عود)، محمد امین اکبرپور (تار)، پدیده احرار‌نژاد (تار)، بهناز بهنام نیا (عود)، آوا ایوبی (بم تار)، کامران منتظری (تنبک) و شهریار نظری (دف) به نوازندگی پرداخته اند.

    در ادامه می‌توانید دموی این آلبوم را از طریق سایت موسیقی ایرانیان دانلود نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=22443
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *