×
×

اپرای پردیس و پریسا اثر لوریس چکناواریان در تالار وحدت به اجرا در می آید

  • کد نوشته: 224316
  • حمیده موسوی
  • پنجشنبه, ۴ام بهمن ۱۳۹۷
  • ۰
  • لوریس چکناواریان، آهنگساز برجسته کشورمان، طی دو تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه سال جاری، اپرای پردیس و پریسا را در تالار وحدت بروی صحنه می برد که کنسرت مایستر این اجرا دنیال جورابچی است.

    اپرای پردیس و پریسا اثر لوریس چکناواریان در تالار وحدت به اجرا در می آید
  • اپرای پردیس و پریسا، اثر لوریس چکناواریان، بار دیگر و در دومین ماه زمستانی ۱۳۹۷ در تالار وحدت به اجرا درمی آید.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، لوریس چکناواریان، آهنگساز برجسته کشورمان، طی دو تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه سال جاری، اپرای پردیس و پریسا را در تالار وحدت بروی صحنه می برد که کنسرت مایستر این اجرا دنیال جورابچی است.

    رزا نخجوانی (مدیر اجرای کُر)، فرزاد امینی (کارگردان اپرا)، یاشار احمدی، شیوا سروش، عامر شادمان و آناهیتا حسین زاده (اجرا کنندگان نقش های پردیس و پریسا) در این اپرا همکاری دارند. همچنین سارا اسفندیاری (طراح لباس)، سهیل کوشانپور (مجری طرح) و محمد باقر نحوی (تهیه کننده) برخی از عوامل دیگر این مجموعه اند.

    این اپرا در دی ماه سال گذشته توسط گروه اپرای آیو به رهبری پیمان منصوری بروی صحنه رفت که در واقع پس از ۴۶ سال از ساخته شدن این اثر توسط چکناواریان و در برنامه ای برای بزرگداشت او توسط این گروه اجرا شد.

    اپرای پردیس و پریسا یکی از ساخته‌های لوریس چکناواریان است که در سال ۱۳۵۲ نوشته و در همان سال اجرا شد و گروه اپرای «آیو» پس از ۴۶ سال، این اپرا را برای برنامهٔ بزرگداشت لوریس چکناواریان با عنوان «۸۰ سال لوریس چکناوریان دی‌ماه ۱۳۹۶ در تالار وحدت به روی صحنه رفت. این اثر، اولین اپرایی است که چکناواریان پیش از انقلاب به زبان فارسی نوشته و بارها در کشورهایی چون انگلستان، ایالات متحدهٔ آمریکا و ارمنستان اجرا شده‌است.

    شایان ذکر است که اپرای پردیس و پریسا، ساخته لوریس چکناواریان، به همت مؤسسه نوای چنگ فرزانه، در دو تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه سال جاری، در تالار وحدت تهران به اجرا در می آید.

    https://musiceiranian.ir/?p=224316
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *