×
×

جادوی ملودی، رنگ و ریتم موسیقی در یک اثر عاشقانه

  • کد نوشته: 223044
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۷
  • ۰
  • همزمان با اکران «بمب؛ یک عاشقانه» آلبوم موسیقی این فیلم که ساخته «النی کاریندرو» آهنگساز یونانی است، توسط کمپانی ECM با نام «همه پرندگان» در سالن بزرگ IANOS رونمایی شد. موسیقی فیلم «بمب: یک عاشقانه» با آهنگسازی «النی کاریندرو» نامزد جایزه‌ بهترین موسیقی متن جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شده است. در این مراسم النی کاریندرو از […]

    جادوی ملودی، رنگ و ریتم موسیقی در یک اثر عاشقانه
  • همزمان با اکران «بمب؛ یک عاشقانه» آلبوم موسیقی این فیلم که ساخته «النی کاریندرو» آهنگساز یونانی است، توسط کمپانی ECM با نام «همه پرندگان» در سالن بزرگ IANOS رونمایی شد. موسیقی فیلم «بمب: یک عاشقانه» با آهنگسازی «النی کاریندرو» نامزد جایزه‌ بهترین موسیقی متن جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شده است.

    در این مراسم النی کاریندرو از تجربه‌ی همکاری خود با پیمان معادی کارگردان ایرانی فیلم گفت و از «کریستوس بوکوروس» که جلد آلبوم را طراحی کرده و «سقراط سینوپولوس» نوازنده‌ سرشناس چنگ تشکر کرد.

    در ادامه این مراسم «گیورگوس هارونیتیس» منتقد یونانی، جادوی ملودی، رنگ و ریتم موسیقی را ویژگی تازه‌ترین آلبوم «النی کاریندرو» دانست و گفت: «اولین صدایی که از ارکستر بیرون می‌آید مرثیه‌ای‌ست بر جریانی که خود را به آرامی در فیلم نشان می‌دهد. «بمب، یک عاشقانه» بافت موسیقایی رمانتیک و لطیفی دارد و از این جهت بعضا به موسیقی فیلم‌های آنجلوپولوس نزدیک می‌شود. پیانوی النی نقشی کلیدی در این آلبوم بازی می‌کند و عشقی را در پایان به نمایش می‌گذارد که آن را نمی‌بینیم؛ ولی احساسش می‌کنیم. دقیقا مانند زندگی واقعی.»

    «گیورگوس هارونیتیس» در پایان سخنانی‌اش با اشاره به این که موسیقی آلبوم «تمام پرندگان» موسیقی‌ دورانی است که در آن زندگی می‌کنیم تازه‌ترین اثر النی کاریندرو را بدون هیچ شک و شبهه‌ای آلبوم سال نامید،  در پایان این مراسم «النی کاریندرو» در اجرایی تک‌نفره به نواختن پیانو و چنگ پرداخت.

    «بمب: یک عاشقانه» فیلمی به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و پیمان معادی است که لیلا حاتمی، پیمان معادی، حبیب رضایی، سیامک انصاری و سیامک صفری در آن ایفای نقش کرده‌اند. در حال حاضر این فیلم در سینماهای سراسر کشور اکران است.

    https://musiceiranian.ir/?p=223044
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *