×
×

آلبوم موسیقی لرستان از فریده رهنما منتشر شد

  • کد نوشته: 222049
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۷
  • ۰
  • آثار گردآوری شده در این مجموعه نمونه‌های نادر و زیبایی هستند که بسیاری از پژوهشگران موسیقی نیز ممکن است آنها را نشنیده باشند. از نمونه‌های بی نظیر این مجموعه می‌توان به تنبور لرستان که توسط ج.جمشیدیان اجرا شده است، اشاره کرد.

    آلبوم موسیقی لرستان از فریده رهنما منتشر شد
  • آلبوم موسیقی لرستان با عنوان کامل موسیقی نواحی ایران – موسیقی لرستان (۷۲) از فریده رهنما، توسط توسط نشر ماهور راهی بازار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم فولکلور موسیقی لرستان با پژوهش فریده رهنما، در قالب ۹ قطعه به نام های «مور»، «هه هه ها مشکه»، «سیرکو میرکو»، «شانومه هوون»، «سوزه سوزه، بمیرم سی…»، «مور۲»، «گورانی»، «را را» و «اهل حق» تولید شده است.

    آثار گردآوری شده در این مجموعه نمونه‌های نادر و زیبایی هستند که بسیاری از پژوهشگران موسیقی نیز ممکن است آنها را نشنیده باشند. از نمونه‌های بی نظیر این مجموعه می‌توان به تنبور لرستان که توسط ج.جمشیدیان اجرا شده است، اشاره کرد. ساز تنبور در منطقه لرستان متداول بوده اما به مرور زمان منسوخ شده است. نمونه‌هایی از مور، شاهنامه‌خوانی و کمانچه لری نیز در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

    شایان ذکر است که آلبوم فولکلورِ «موسیقی نواحی ایران-موسیقی لرستان۷۲» اثر فریده رهنما، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه اصلی و فیزیکی آن را از مراکز معتبر فروش تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=222049
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *