×
×

در افتتاحیه جشنواره «زاگرس نشینان» عنوان شد

  • کد نوشته: 21979
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۰
  • کیوان ساکت در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره موسیقی محلی کشور گفت: توجه به موسیقی محلی فرصتی برای حفظ حرمت موسیقی اصیل ایرانی است و شکل دادن یک ارکستر محلی در استان می‌تواند جلوی مهاجرت جوانان مستعد را بگیرد.  ششمین جشنواره موسیقی محلی کشور (زاگرس‌نشینان) صبح امروز با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد […]

  • کیوان ساکت در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره موسیقی محلی کشور گفت: توجه به موسیقی محلی فرصتی برای حفظ حرمت موسیقی اصیل ایرانی است و شکل دادن یک ارکستر محلی در استان می‌تواند جلوی مهاجرت جوانان مستعد را بگیرد.

     ششمین جشنواره موسیقی محلی کشور (زاگرس‌نشینان) صبح امروز با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

    بنابر گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آغاز این مراسم حمیدشاه آبادی حوزه موسیقی را یکی از حوزه های بسیار مؤثر در فرهنگ عمومی جامعه دانست و افزود: در زمان طاغوت فرهنگ اصیل ایرانی با موسیقی مورد هجوم قرار می‌گرفت اما بعد از انقلاب با درایت امام خمینی (ره) موسیقی در خدمت اهداف والای انقلاب اسلامی قرار گرفت.

    معاون امور هنری یادآور شد: موسیقی باید به عنوان سپر دفاعی هنر دینی مورد استفاده قرار گیرد و در این میان موسیقی محلی نقش بارزتری در جهت انجام این وظیفه بر عهده دارد.

    وی موسیقی اصیل محلی را موسیقی پاک و بی‌آلایش دانست و گفت: توجه به موسیقی محلی می‌تواند به  اعتبار هنر موسیقی کشور کمک کند.

    شاه آبادی جشنواره زاگرس نشینان را حلقه اتصال ۱۲ شهر زاگرس نشین دانست و اضافه کرد: این جشنواره علاوه بر اینکه وفاق و همدلی را بین مردمان زاگرنشین ایران زمین بیشتر خواهد کرد فرصتی مغتنم برای موسیقی محلی است تا در اذهان مردمان این منطقه زنده بماند.

    معاون وزیر در امور هنری در خصوص حمایت از برگزیدگان این جشنواره گفت: همانطور که سال گذشته قول دادیم که گروه برگزیده جشنواره به خارج از کشور اعزام شود و این گروه به شانگ‌های چین اعزام شد، امسال نیز گروه منتخب به یکی از هفته‌های فرهنگی- هنری خارج از کشور فرستاده می‌شود و سه گروه برتر نیز اجرای عمومی خواهند داشت.

    بعد از سخنان شاه آبادی کیوان ساکت به عنوان نماینده هیئت داوران جشنواره، طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این اتفاق هنری، توجه به موسیقی محلی را فرصتی برای حفظ حرمت موسیقی اصیل ایرانی دانست.

    این هنرمند موسیقی با ارائه پیشنهادی به مسئولین این عرصه گفت: من از تمام مسئولین مربوطه درخواست حمایت می‌کنم تا بتوانم با شکل دادن یک ارکستر محلی در استان چهارمحال بختیاری مانع از مهاجرت جوانان مستعد محلی استان شویم.

    در انتهای این مراسم نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری گزارشی از روند برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری و برگزاری جشنواره ارائه کرد.

    ششمین جشنواره موسیقی محلی کشور (زاگرس نشینان) از امروز به مدت سه روز در فرهنگسرای بروجن  برگزار خواهد شد. مهدی آذرسینا، کیوان ساکت و مجتبی صادقی وظیفه داوری این دوره از جشنواره را بر عهده دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=21979
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *