×
×

نوازنده قانون عراقی آلبوم «طاق های ضربی بغداد» را منتشر کرد /گفتگوی موسیقی ایرانیان با عمر زیاد حکمت

  • کد نوشته: 216335
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۵ام دی ۱۳۹۷
  • ۰
  • عمر زیاد حکمت، آهنگساز جوان و نوازنده چیره دست قانون از کشور عراق است که در یکی از سفرهایش به ایران، اولین اثر رسمی خود را تحت عنوان طاق های ضربی بغداد ضبط و تولید کرده است.

    نوازنده قانون عراقی آلبوم «طاق های ضربی بغداد» را منتشر کرد /گفتگوی موسیقی ایرانیان با عمر زیاد حکمت
  • عمر زیاد حکمت

    عمر زیاد حکمت

    آلبوم طاق های ضربی بغداد، اثری از عمر زیاد حکمت نوازنده قانون عراقی، توسط نشر تِلِسک راهی بازار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، عمر زیاد حکمت، آهنگساز جوان و نوازنده چیره دست قانون از کشور عراق است که در یکی از سفرهایش به ایران، اولین اثر رسمی خود را تحت عنوان طاق های ضربی بغداد ضبط و تولید کرده است.

    موسیقی کشورعراق از دیربازهمراه و نزدیک به موسیقی ایران حرکت کرده و در بسیاری جهات ریشه‌های مشترکی بین موسیقی و فرهنگ این دو کشور بزرگ سرزمین بین‌النهرین یافت می‌شود و عمر زیاد در این سفر به ثبت و ضبط روایت خود از مقام‌های موسیقی عربی برای ساز قانون پرداخته است. آلبوم شامل ۱۰ قطعهء «حجاز کار»، «راست»، «عجم»، «بیات»، «نهاوند»، «سه گاه»، «صبا»، «کُرد»، «حجاز» و «مقامات» است که تمامی مقام ها و قطعات آن با ساز قانون نواخته شده اند؛ به استثنای دو قطعه که فضای ریتمیک آن را هنرمند کوبه‌ای‌نوازِ ایرانی نبیل یوسف شریداوی با سازهای دف و بندیر، عهده دار بوده است.

    شایان ذکر است که آلبوم موسیقی ملل «طاق های ضربی بغداد» از عمر زیاد حکمت، توسط نشر تلسک منتشر شد و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    از اینجا هم می توانید گفتگوی مفصل موسیقی ایرانیان با عمر زیاد حکمت را بخوانید.

    https://musiceiranian.ir/?p=216335
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *