×
×

«آنگاه نگاه گاه آه» تمدید شد/ روایت قمصری از اجرای یک فرم عجیب

  • کد نوشته: 215742
  • 02 دی 1397
  • ۰
  • پروژه ملی «آنگاه نگاه گاه آه» علی قمصری در حالی برای اجرا در تالار وحدت تهران تمدید شد که بهنام ابوالقاسم و هاله سیفی‌زاده از هنرمندان شناخته شده موسیقی هم به این پروژه اضافه شدند.

    «آنگاه نگاه گاه آه» تمدید شد/ روایت قمصری از اجرای یک فرم عجیب
  • پروژه ملی «آنگاه نگاه گاه آه» علی قمصری در حالی برای اجرا در تالار وحدت تهران تمدید شد که بهنام ابوالقاسم و هاله سیفی‌زاده از هنرمندان شناخته شده موسیقی هم به این پروژه اضافه شدند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، علی قمصری پس از اجرای روزهای دوم و سوم دی ماه پروژه ملی «آنگاه نگاه گاه آه» با گروه «همنوازان حصار» در تالار رودکی این برنامه را روز شانزدهم دی ماه نیز در تالار وحدت تهران به صحنه می‌برد. این در حالی است که بهنام ابوالقاسم و هاله سیفی‌زاده از هنرمندان شناخته شده و مطرح کشورمان برای اجرای یک تریوی متفاوت به این پروژه اضافه شدند.

    علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی پس از اعلام خبر تمدید این برنامه، با انتشار نوشته‌ای از اجرای یک بخش متفاوت و جالب در کنسرت‌های تهران خبر داد و گفت: «بادی پرکاشن شاید یکی از بخش‌های متفاوت و جالب اجرای تازه ما در تهران باشد. یکی از حرف‌های تازه موسیقی قرن بیست، رهایی از وزن قید دیوارهای خط میزان‌های کلیشه‌ای بود. این رهایی که برای غرب  دستاوردی مدرن بود در سنت‌های کهن شرق از دیرباز وجود داشته. به همان شدت که شرق در حال بازنمایی دیروز غرب است، غرب در حال کشف شرق کهن است. ریتم های موسیقی جنوب، کرمانج، بلوچستان و … حکایت از نوعی رهایی دارند که حصار میزان نماها محدودشان نمی‌کند. ادوار ایقاعی موسیقی قدیم ایران نیز که امروز در موسیقی سنتی تکریه بیشتر از موسیقی خودمان معمول هستند نیز از همین رهایی حکایت دارند. بدن کوبی همراه با ارکستر که نمونه های بدوی آن در زمان ساسانیان کاربرد داشته و البته نمونه‌های پیشرفته‌ای در غرب از آن وجود دارد، برای من دو وجه کاربردی دارد. اول به رسمیت شناختن بدن به عنوان یک ساز کامل که نوازنده اش با به صدا درآوردن اجزایش، به بازکردن گره‌هایی که سال‌ها در آن ایجاد شده می پردازد و دوم رهایی از قید ریتم هایی که در چارچوب میزان نماها خاک گرفته اند و دست و جسارتی برای بیرون کشیدنشان لازم است. به هر ترتیب از همراهان این بخش واقعا تشکر می کنم که ماه های زیادی است، بدون چشم داشت و بی دغدغه دیده شدن، تلاشی خالصانه در تمرین ها داشتند.»

    علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی پس از اجرای پرمخاطب پروژه «شط رنج» در تهران و شهرهای مختلف اروپایی، پاییز و زمستان سال ۹۷ با همراهی مجموعه «همنوازان حصار» تازه ترین پروژه موسیقایی خود را در قالب تور کنسرت های «آنگاه نگاه گاه آه»   برگزار کرده است. این پروژه با کنسرت شهر رشت در تاریخ ۸ آذر آغاز شده و تا پایان دی ماه نیز ادامه پیدا خواهد کرد. این در حالی است که وی روزهای ۲ و ۳ دی ماه در تالار رودکی تهران و روز ۱۶ دی ماه میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی در قالب این پروژه ملی خواهد بود.

    «آنگاه، نگاه، گاه، آه» روایتی موسیقایی از مجموعه ساخته‌های جدید علی قمصری است که با اشعاری از هوشنگ ابتهاج، احسان افشاری و امیرحسین الهیاری، خوانندگی بهادر صحت و همراهی نوازندگان شناخته شده کشورمان در قالب گروه «همنوازان حصار» به صحنه می‌رود.

    در این پروژه علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، بهادر صحت خواننده، کامران منتظری نوازنده کوبه‌ای، امیر فرهنگ اسکندری نوازنده عود، اشکان مرادی نوازنده کمانچه، سوگل شیری نوازنده ویولنسل، کاوه تسعیری نوازنده آلتو، علیرضا عقیقی نوازنده تار و مروارید حسینی نوازنده سه تار گروه نوازندگان «همنوازان حصار» را تشکیل می دهند. این در حالی است که گروه «هامین» به مدیریت سیدعلی میرمحمدی به عنوان مجموعه برگزار کننده کنسرت تهران و علیرضا علیخانی مدیر اجرایی و احسان مقدس پور به عنوان طراح صحنه در کنار گروه «همنوازان حصار» حضور دارند.

    بلیت فروشی تمدید کنسرت «آنگاه، نگاه، گاه، آه» علی قمصری  برای اجرای روز ۱۶ دی ماه در تالار وحدت تهران از شنبه شب اول دی ماه آغاز شده است.

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *