×
×

پیرنیاکان در گفت‌وگو با مهر:

  • کد نوشته: 21073
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۱ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • سرپرست گروه موسیقی “شهنازی” گفت: عدم همکاری در برگزاری کنسرت‌های موسیقی به هیچ عنوان متوجه دفتر موسیقی ارشاد و یا نهاد مربوطه در شهرهای مختلف نیست بلکه مجموع این کارشکنی‌ها در جای دیگری غیر از ارشاد ریشه دارد. داریوش پیرنیاکان سرپرست گروه موسیقی “شهنازی” ضمن بیان این مطلب، با اشاره به کم و کیف برگزاری […]

  • سرپرست گروه موسیقی “شهنازی” گفت: عدم همکاری در برگزاری کنسرت‌های موسیقی به هیچ عنوان متوجه دفتر موسیقی ارشاد و یا نهاد مربوطه در شهرهای مختلف نیست بلکه مجموع این کارشکنی‌ها در جای دیگری غیر از ارشاد ریشه دارد.

    داریوش پیرنیاکان سرپرست گروه موسیقی “شهنازی” ضمن بیان این مطلب، با اشاره به کم و کیف برگزاری کنسرت تبریز که چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شده بود در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کنسرت گروه شهنازی در تبریز به خوبی برگزار شد و برخلاف تنش‌هایی که در برگزاری کنسرت کرمان داشتیم اجرای کنسرت این گروه موسیقی در تبریز طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار شد.

    سرپرست گروه موسیقی “شهنازی” در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از لغو کنسرت‌های اخیر گفت: آقای میرزمانی رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پاسخ به لغو کنسرت‌ها که به بهانه‌های مختلف چون ناهنگاهنگی و دخالت نیروهای غیر از وزارت ارشاد صورت می‌گیرد، توضیحات کاملی دادند اما نکته قابل توجه این است که توضیحات این مقام مسئول در جای خود محترم است؛ روی سخن من با آقای میرزمانی نیست بلکه با مقام‌های مسئول بالاتر از ایشان است که باید پاسخگو باشند.

    وی در ادامه افزود: مراحل اداری صدور مجوز به درستی طی شد و مجوز اجرا در کرمان هم به موقع صادر شد. حال مسئله این است که چرا به هر دلیلی وقتی مجوز از سوی ارشاد صادر شده، نهادهای غیرمرتبط اجازه لغو کنسرت به خود می‌دهند. نماینده گروه موسیقی شهنازی با مسئول سالن وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان صحبت کرده بود و قرار بود برای اجرا در سالن هم طبق مجوز ارشاد اجاره بها پرداخت کنیم اما با وجود صحبت‌هایی که انجام شده بود یک روز مانده به کنسرت گفتند سالن را لازم دارند.

    پیرنیاکان در ادامه افزود: در شرایطی که رسانه‌های بیگانه حرف از محدودیت و ممانعت مسئولان در اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌زنند چه اتفاقی می‌افتد که یک مسئول خارج از نهاد وزارت ارشاد به خود اجازه می‌دهد با وجود صدور مجوز برای برگزاری این کنسرت خودسرانه این اجرا را لغو کند.

    این نوازنده تار در ادامه افزود: حرکت‌های خودسرانه از این دست نه تنها به فرهنگ موسیقی ایران لطمه می‌زند بلکه خوراک تبلیغات سوء علیه سرزمین خود را به آنها نیز می‌دهد. از همین‌رو معتقدم که عوامل این حرکات خودسرانه باید مورد بازخواست قرار گیرند. وی در پایان افزود: در تلاش هستم بنابر تعهد هنری و همچنین در نظر گرفتن علاقه مردم کرمان این کنسرت را پس از ماه مبارک رمضان در کرمان به روی صحنه ببرم.

    https://musiceiranian.ir/?p=21073
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *