برنامهی «تهران و موسیقی خیابانی» به همت رسانهی شنبهشهر در شهر کتاب مرکزی برگزار میشود. در این نشست، مینا هرندی از پژوهشهایش دربارهی نوازندگان خیابانی تهران میگوید و آسو کهزادی به بیان تجربههای خود از اجرا در تهران میپردازد. دبیری این نشست را کامیار صلواتی بر عهده دارد.
مینا هرندی، فارغالتحصیل کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه خواجهنصیر و کارشناسی ارشد اتنوموزیکولوژی از دانشگاه تهران است. او همچنین مدرس پیانو، و پژوهشگر در حوزهی موسیقی خیابانی است. از استادان او میتوان به رضا پرویز زاده، ساسان فاطمی، امیرحسین اسلامی، سیاوش روشن و تامارا دولیدزه اشاره کرد. از هرندی مقالهی «معرفی یک گونهی تازه متولد شده در موسیقی خیابانی در تهران» در شمارهی ۷۰ فصلنامهی ماهور منتشر شده است و آخرین فعالیت پژوهشی او، سخنرانی در کنفرانس بینالمللی کمیسیون تحقیقات موسیقی در آلمان با موضوع «موسیقیِ ممنوع در ایران» در اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ۱۳۹۷) بوده است.
آسو کهزادی، آهنگساز و نوازندهی ویلن است. او از هشت سالگی نواختن ویلن را آغاز کرده است و در جشنوارهی موسیقی فجر سال ۱۳۷۳ حائز رتبهی اول نوازندگی ویلون و در سال ۱۳۷۴ حائز رتبهی دوم شد. او فارغالتحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه سورهی تهران و کارشناسی ارشد در رشتهی آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران است. او سپس برای دریافت مدرک کارشناسی موسیقی الکترونیک به کنسرواتوار سلطنتی لاههی هلند رفت.
از استادان کهزادی میتوان به کیاوش صاحبنسق، هوشیار خیام، شاهرخ خواجهنوری، کیس تزلار و ریچارد برت اشاره کرد. او در سال ۱۳۹۵ حائز رتبهی اول جشنوارهی آهنگسازی الکتروآکوستیک رضا کروریان شد و اثر او به نام «انگاره» در آلبومی به همین نام در کنار آثار سایر برگزیدگان توسط نشر موسیقی معاصر منتشر شد. نیز اثری از او در آلبوم «کاشفان فروتن فردا» (۱۳۹۴، آواخورشید) منتشر شده است. از دیگر آثار منتشر شدهی کهزادی میتوان به «درنادئون» به همراه مهرداد مهدی (۱۳۹۶، خانهی هنر خرد) اشاره کرد.
گفتنی است که این نشست یکی از برنامههایی است که با عنوان «تهرانخوانی» با هدف ارتقای آگاهی عمومی دربارهی شهر تهران از سوی شنبهشهر و شهر کتاب مرکزی برگزار میشوند و برنامهی دوم «تهرانخوانی» که در ۲۵ آذر برگزار خواهد شد، به موضوع «تهران و کافههایش» اختصاص دارد.
دیدگاهتان را بنویسید