موسیقی ایرانیان
 

با حضور مهیار علیزاده آهنگساز اثر

مراسم رونمایی از سومین آلبوم موسیقی هادی فیض‌آبادی با عنوان «نبودی تو» با حضور مهیار علیزاده آهنگساز آلبوم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسم رونمایی آلبوم «نبودی تو» که یکشنبه شب چهارم آذرماه و با حضور مهیار علیزاده آهنگساز آلبوم در خانه موزه بتهوون برگزار شد، هنرمندانی از گروه‌های موسیقی دیگر نیز حضور داشتند.

داوود آزاد خواننده، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی، آرمان گرشاسبی خواننده گروه چارتار و احسان حائری ترانه‌سرای چارتار از مهمانان این مراسم بودند.

هنوز باید صیقل بخورم تا به سبک شخصی برسم.

این برنامه با نشست خبری و حضور خبرنگاران رسانه‌ها شروع شد و هادی فیض‌آبادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد سبک کاری خودش گفت: «مسیری که در آن هستم، مسیر عریضی است و نمی‌توانم بگویم امتداد آن‌را به خوبی و روشنی پیدا کرده‌ام اما می‌توانم بگویم در چه فضا و ساختاری پیش خواهم رفت. من به‌عنوان خواننده‌ای با خاستگاه موسیقی سنتی برای آن‌که بتوانم بعضی قطعات این آلبوم را اجرا کنم مثل آن قطعه راک با شعر مولانا مجبور بودم توانایی‌های جدیدی کسب کنم و ملودی‌هایی را بشنوم.»

خواننده آلبوم «نبودی تو» در ادامه درباره سبک موسیقی خودش گفت: «من می‌دانم باید به کدام افق نگاه کنم و به سمت آن بروم ولی این مسیر کسوتی می‌خواهد که هم از نظر تجربه و هم سن و سابقه هنری پای مکتب استاد نشستن‌ام هنوز کم است. هنوز باید صیقل بخورم تا به یک بیان شخصی برسم. تلاشم این است که هر تجربه‌ای را به بهترین شکل انجام دهم تا حداقل ایراد و اشکال فنی نداشته باشد.»

فیض‌آبادی تاکید کرد در مسیری که قرار گرفته‌ است هنوز به حمایت اساتید و بزرگ‌ترها نیاز دارد و افزود: «وقتی در مسیر درست قرار بگیری ‌و با افراد پرتجربه کار کنی، اگر از مسیر دور شوی، آن‌را به تو نشان خواهند داد؛ مگر آن‌ٔکه صاحبان سرمایه و رسانه بتوانند به‌واسطه مسائل اقتصادی تو را به سمتی ببرند که نتوانی از آن دفاع کنی. در آن مسیر هم مخاطب خودت را داری و به‌راحتی سالنی با چند صد نفر مخاطب پر می‌شود ولی پیشرفتی نخواهی داشت.»

دلیلی برای قبول نکردن این همکاری نداشتم

مهیار علیزاده، آهنگساز آلبوم «نبودی تو» سرآغاز آشنایی با هادی فیض‌آبادی را دوسال قبل و همکاری در کنسرت «در شعله با تو رقصان» با همراهی صابر عنوان کرد و گفت: «هادی فیض‌ابادی خواننده پرجراتی است و قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارد که می‌تواند کمکش کند تا مسیرهای جدیدی را در موسیقی ایران باز و طی کند. غیر از توانایی خاص صدای او، همکاری من با او در پروژه‌های مختلف به اخلاق خوبش هم مربوط است. من در کار آدم بدقلقی هستم و همین صبوری و اخلاقش کمک کرد که بتوانیم با هم کار کنیم.»

علیزاده در ادامه درباره معیار همکاری خودش با خواننده‌های مختلف تاکید کرد که علی‌رغم کار با کسانی مثل علیرضا قربانی، محمد معتمدی، مهران مدیری و… با خواننده‌های جوان هم کار می‌کند و افزود: «هادی کسی است که توانایی تجربه سبک‌های مختلف را دارد ولی به نظر من هنوز سبک شخصی خودش را پیدا نکرده است، خودم هم همین‌طورم و پس از هر سبک موسیقی که مرا هیجان‌زده می‌کند دوست دارم کار کنم. این شور و هیجان در هادی هم هست و خواننده‌ای با این قدرت ریسک‌پذیری را کمتر داریم.

او در اپرا کار و با موزیسین‌های بزرگ کار کرده و این آلبوم را هم خیلی خوب اجرا کرد. مثلا فکر نمی‌کردم قطعه‌ای را که به راک نزدیک شد، به این خوبی اجرا کند و آماده بودم آن‌را خودم بگیرم ولی خیلی خوب از عهده آن برآمد. من دلیلی نداشتم که همکاری با او را قبول نکنم.»

علیزاده در ادامه تاکید کرد: «کل پروسه «نبودی تو» یک سال طول کشید و از بین کارهای منتشر نشده من اولین آلبومی که به عرصه اجرا و انتشار رسید، آلبوم هادی بود. خوشحالم از این‌که مجموعه رسمی با او کار کردم و امیدوارم همکاری‌مان ادامه داشته باشد.»

«نبودی تو» و سبک موسیقی فیوژن

مهیار علیزاده درباره موسیقی آلبوم «نبودی تو» گفت: «قبلا دو قطعه در سبک فیوژن ساخته بودم که آن‌ها را به هادی و تهیه‌کننده پیشنهاد دادم که بعد از موافقت آن‌ها دو، سه قطعه ساخته شد و بقیه قطعه‌ها را هم به‌مرور اضافه کردیم.»

علیزاده در ادامه درباره موسیقی فیوژن این‌طور توضیح داد: «الان در تمام دنیا تمام سبک‌های موسیقی کم‌کم به هم نزدیک می‌شون. سبکی که بتوان در از سبک‌های موسیقی‌های دیگر از آن استفاده کرد؛ مثلا شما پایه و ملودی موسیقی ایرانی دارید، المان‌های جاز یا سولوی گیتار الکترونیک هم در آن استفاده می‌کنید. ترکیب موسیقی‌های ملل یا فولک در کنار هم موسیقی فیوژن می‌شود.»

هفتاد درصد سازها زنده است!

آهنگساز «نبودی تو» در پاسخ به سوالی درباره میزان استفاده از سازهای آکوستیک در این آلبوم گفت: «در تمام قطعه‌ها نوازنده داریم به‌جز یکی دو قطعه که ساختار آن کلا  الکترونیک است. در بخش کُر هم‌خوان داریم، هر جا سه‌تار یا زهی نیاز بوده، اجرا داشتیم و در بخش پرکاشن هم جایی که نیاز بوده حتما کیک الکترونیک استفاده کرده‌ایم. براساس نیاز و آن‌جا که موسیقی آکوستیک تامین‌کننده صدای لازم نبوده از ساز الکترونیک استفاده کردیم.»


منبع: خبر آنلاین

لینک کوتاه مطلب : https://musiceiranian.ir/?p=208141


مطالب پربازید

تازه ترین مصاحبه های تصویری اختصاصی موسیقی ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی آثار صوتی و تصویری منتشرشده در سایت «موسیقی ایرانیان» تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشند.