×
×

در حاشیه افتتاحیه هفته هنر استان سیستان و بلوچستان

  • کد نوشته: 20784
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۱ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • معاون هنری وزیر ارشاد گفت: اگر از کشور ما موسیقی مقامی گرفته شود، هویت موسیقی ملی ما مخدوش شده و از بین خواهد رفت. نادیده گرفتن این موسیقی به معنای نادیده گرفتن بنیاد موسیقی ایرانی است. به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه آبادی که در حاشیه افتتاحیه هفته هنر استان سیستان و بلوچستان گفتگو می کرد، […]

  • معاون هنری وزیر ارشاد گفت: اگر از کشور ما موسیقی مقامی گرفته شود، هویت موسیقی ملی ما مخدوش شده و از بین خواهد رفت. نادیده گرفتن این موسیقی به معنای نادیده گرفتن بنیاد موسیقی ایرانی است.
    به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه آبادی که در حاشیه افتتاحیه هفته هنر استان سیستان و بلوچستان گفتگو می کرد، به ظرفیت هایی که این نوع موسیقی دارد اشاره کرد و لزوم طرح برنامه‌های تببین شده، جهت بهره برداری از مزایای فرهنگی و هنری این موسیقی را مهم دانست.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: در سال گذشته جشنواره موسیقی مقامی پس از هفت دوره توقف برگزار شد و مورد استقبال جامعه هنری در عرصه موسیقی مقامی قرار گرفت که یکی از اهداف اصلی این برنامه استفاده کردن از ظرفیت های موجود در این شاخه از موسیقی است.

    شاه آبادی در خصوص چگونگی برگزاری این جشنواره در سال جاری گفت: سعی بر آن است که امسال به لحاظ کیفی سطح برگزاری این جشنواره را ارتقا دهیم و هرچه ریشه ایی تر اجرا را دنبال کنیم تا بدین سبب شرایط جهت فعالیت های پژوهشی و جدی در این حوزه مهیا شود.

    وی در ادامه با ذکر این مطلب که دیدگاه های متفاوتی جهت نحوه اجرای این جشنواره وجود دارد، گفت: در حال حاضر کمیته های جشنواره و دبیر جشنواره در خصوص چگونگی نحو برگزاری این برنامه کار خود را آغاز کردند که ما منتظر نتیجه اعلام پژوهش ها در این رابطه هستیم تا زمان برگزاری جشنواره را اعلام کنیم.

    شاه آبادی با محرز خواندن توجه ویژه به موسیقی مقامی و اهمیت ویژه ای که این موسیقی در موسیقی ملی ما دارد، گفت: توجه به فرهنگ و آداب بومی منطقه ایی ما یک ضرورت است، علی الخصوص موسیقی نواحی و مقامی استان های ما که میزان قابل توجهی از آداب و سنن این اقوام را همچون گنجینه ای با خود حمل می کند.

    وی در ادامه افزود: به واسطه جایگاه ویژه ای که این موسیقی دارد، باید رسیدگی های ویژه و منحصر به فردی هم برای آن قائل باشیم تا مراقبت و حفظ ویژگی های موسیقی مقامی مثمر ثمر واقع شود.

    وی در پایان ضمن توجه به موسیقی مقامی در همه استان ها، اذعان کرد که این نوع موسیقی در بعضی از استان ها ظرفیت های بیشتری دارد که این امر، توجه تمرکز تر در این استان ها را توجیه می کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=20784
       
    برچسب ها شاه آبادی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *