×
×

در گفت و گو با هنرآنلاین مطرح شد:

  • کد نوشته: 20711
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۹ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • سرپرست گروه خنیا دلیل حضور کم رنگ زنان در عرصه موسیقی را کم کاری خود زنان دانست و در این رابطه گفت: زنان خود دلیل کم کاری در عرصه موسیقی هستند و خودشان باید برای پیشرفت تلاش کنند.  پری ملکی،خواننده پیشکسوت ایرانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام این مطلب بیان کرد:فقط خود […]

  • سرپرست گروه خنیا دلیل حضور کم رنگ زنان در عرصه موسیقی را کم کاری خود زنان دانست و در این رابطه گفت: زنان خود دلیل کم کاری در عرصه موسیقی هستند و خودشان باید برای پیشرفت تلاش کنند.

     پری ملکی،خواننده پیشکسوت ایرانی در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام این مطلب بیان کرد:فقط خود زنان هستند که باعث می شوند موسیقی کنار گذاشته شود و کمتر به آن پرداخته شود.

    وی زنان موسیقیدان را دلیل اصلی کارنکردن آن ها در عرصه موسیقی دانست و درباره این موضوع اظهار داشت:زنان عرصه موسیقی باید پی گیر فعالیت های موسیقی خود باشند و برای این فعالیت های خود برنامه ریزی کنند. این دوستان باید به روز باشند و کارهای نو را با ایده های جدید که دارند به دوستداران این هنر ارائه کنند که شنونده ها مشتاق شوند.

    پری ملکی در ادامه سخنان خود افزود: کم بودن حضور زنان در عرصه موسیقی به دلیل عدم موافقت با حضور چنین گروه هایی نیست، بلکه به دلیل کم کاری خود آن هاست.
    اگر در حال حاضر گروه های مختلف به برگزای کنسرت اقدام کنند کسی با آن ها مخالفت نمی کند. درست است که در ایران به دلیل مناسبت های مختلف ، عملا موسیقی در ایران جریان ندارد، مثلا در ایام مذهبی و وفات ها و … اما بازهم باید به سراغ آن رفت.

    وی افزود:زمان برای برنامه ریزی موسیقی بسیار کم و اندک است . ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که نه با این روزهای مذهبی ، زمان برگزاری فوتبال و … مواجه شویم و با تعطیلی های مختلف و … همزمان نشود.

    وی با تاکید بر این موضوع که هزار بهانه برای برگزار نکردن برنامه ها و کنسرت های موسیقی هست،تصریح کرد: هر چند گروه خنیا یک گروه زنانه نیست ولی زنان در راس آن هستند.توصیه ام به زنان حاضر در این عرصه این است که میدان را خالی نکنند و خود برای موسیقی اشان زحمت بکشند.

    ملکی در پایان افزود :آن چه مهم است این است که خودهنرمند باید عرصه را فعال و پر انرژی کند و با تلاشی که می کند، کارهای نو و ایده های خود را اجرا کند؛چرا که موسیقی ایران فضا برای کار کردن زیاد دارد و با کمی پرداختن به آن می توان به رشد و شکوفایی آن کمک کرد. موسیقی ایران مستحق کم کاری و بی حوصلگی نیست و باید به آن پرداخته شود تا به نسل های آینده منتقل شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=20711
       
    برچسب ها پری‌ملکی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *