×
×

کنسرت گروه شهنازی در کرمان

  • کد نوشته: 20595
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۶ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • گروه شهنازی به سرپرستی و آهنگسازی داریوش پیرنیاکان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش در شهر کرمان به روی صحنه می‌رود.

  • گروه “شهنازی” به سرپرستی و آهنگسازی داریوش پیرنیاکان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، با عنوان”بازگشت” در تاریخ های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ تیر ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر شهر کرمان به روی صحنه می‌رود.

    این کنسرت در دوبخش اصفهان و دشتی برگزار می شود که در بخش قطعات پیش در آمد، تصنیف به اصفهان رو، تصنیف مرغ سحر دوم و رنگ اصفهان از ساخته های استاد علی اکبر شهنازی و چهارمضراب بیات راجه ساخته داریوش پیرنیاکان اجرا می شود.

    بخش دوم این برنامه نیز به آواز دشتی اختصاص دارد که قطعات اورتور دشتی، تصنیف مپرس، بازگشت(چهارمضراب دشتی)، تصنیف دلربا، و تصنیف وفا از ساخته های داریوش پیرنیاکان به اجرا در می آید.

    اعضای گروه شهنازی در این کنسرت داریوش پیرنیاکان(تار)، حمید رضا نوربخش(آواز)، بهداد بابایی(سه تار و عود)، سیامک جهانگیری(نی)، روزبه رحیمی(سنتور)، آرش فرهنگفر(تنبک)، آرش کامور(کمانچه)، حامد جوکار(تارباس)، قاسم رحیم زاده (تار)، کامیار نعمت اللهی(تار)، یاسر بیات(کمانچه) و زکریا یوسفی(دف) هستند.

    این گروه در سال ۱۳۸۰ توسط داریوش پیرنیاکان تشکیل شد که این هنرمند به احترام استادش علی اکبر خان شهنازی، گروه را “شهنازی” نامگذاری کرد. گروه “شهنازی” در آن سال کنسرت هایی در تهران، شهرستان ها و خارج از کشور اجرا کرد. آلبوم “آسمان” با آواز حمیدرضا نوربخش ، در دستگاه چهارگاه نیز حاصل فعالیت این گروه است.

    تور کنسرت گروه “شهنازی” از اردیبهشت ماه سال جاری در تالار وحدت تهران آغاز شد که این اجراها با استقبال مخاطبان مواجه بود. قرار است این گروه پس از کنسرت کرمان در شهر هایی نظیر تبریز، اصفهان، شیراز و … نیز به اجرای برنامه بپردازد.

    لازم به توضیح است، بلیت های این کنسرت که در تاریخ های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ تیر ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر شهر کرمان برگزار می شود، در فروشگاه های معتبر محصولات فرهنگی شهر کرمان به فروش می رسد.

    https://musiceiranian.ir/?p=20595
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *