×
×

مجری باغ هنر بم اعلام کرد

  • کد نوشته: 20412
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • مجری باغ هنری بم گفت: از استاد شجریان می‌خواهم تا وضعیت‌ام را در خصوص این پروژه مشخص کند. علی جهاندار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) یادآور شد: استاد شجریان پروژه باغ هنر بم را در سال ۸۳ با اجرای کنسرت شروع کردند و بنده نیز به عنوان مجری این پروژه انتخاب شدم و […]

  • مجری باغ هنری بم گفت: از استاد شجریان می‌خواهم تا وضعیت‌ام را در خصوص این پروژه مشخص کند.

    علی جهاندار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) یادآور شد: استاد شجریان پروژه باغ هنر بم را در سال ۸۳ با اجرای کنسرت شروع کردند و بنده نیز به عنوان مجری این پروژه انتخاب شدم و بر حسب برنامه‌ریزی قرار شده بود، ۸ هزار متر مربع ساختمان در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار احداث شود.

    او با بیان اینکه نقشه برداری را شرکت «همشار» با حضور مهندس خواجه نصیری و بهار مشیری انجام داده است، تصریح کرد: حدود ۶ هزار متر مربع اسکلت سازی در زمین مورد نظر احداث شد و بیش از ۵۰ هزار متر مربع خاک‌برداری نیز از این زمین صورت گرفته و دیوارهای حائل دور بنا نیز بصورت سفت کاری احداث شده است.

    جهاندار با اشاره به هزینه یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومانی برای احداث این پروژه تاکنون، تصریح کرد: حدود ۸۱۰ میلیون تومان پرداخت شده و بقیه را طلبکار هستم. به امید اینکه خیرینی که با ما در احداث این پروژه همکاری می‌کردند کار را ادامه دادم، اما بعداً به دلیل وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که آنها داشتند ادامه کار را همراهی نکردند و در جلساتی که با هم داشتیم قول می دادند تا پروژه را انجام دهم و بودجه را تامین کنند که متاسفانه تامین نکردند.

    مجری پروژه باغ هنر بم ادامه داد: هنوز مخارج را تحمل می‌کنم و هزینه نگهبان‌ها رانیز پرداخت کرده‌ام.

    جهاندار با اشاره به وضعیت نیمه کاره این ساختمان تصریح کرد: معلوم نیست صاحب این پروژه کیست و اصلا چه کار باید بکنند؟ لذا از استاد شجریان می‌خواهم تکلیفم را در قبال این پروژه روشن کنند و اگر واقعا می‌خواهند پروژه اجرایی شود ،بیایند پی کار را بگیرند و بنده را از این سرگردانی و بلاتکلیفی در بیارند.

    او افزود : متاسفانه استاد شجریان نیز گرفتاری‌های خاص خودشان را دارند و مانده‌ام که چه کار باید کنم؟ از استاد شجریان و مسئولان می‌خواهم تا در اسرع وقت نسبت به تعیین و تکلیف این پروژه و هزینه‌های به جا مانده اینجانب اقدام کنند، بنده دیگر نمی‌توانم این کار را ادامه بدهم.

    جهاندار همچنین درباره کمک مسئولان نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اظهار کرد: از مسئولان تقاضا دارم بیایند این ساختمان را که در اصل زمینش برای دولت است از بنده تحویل بگیرند و بعدش می‌توانند از این ساختمان استفاده‌های مختلفی در خدمت به مردم بم کنند.

    به گزارش ایسنا، در حالی این اظهارات مطرح می‌شود که محمدرضا شجریان خرداد ماه سال ۸۸ در نامه‌ای که نسخه‌ای از آن را در اختیار ایسنا قرار داده بود، از ادامه حضور در پروژه باغ هنر بم کنار کشید.

    او در بخشی از این نامه نوشته است:«ماه‌هاست که توان ما به جای پیشبرد پروژه به رفع حاشیه‌ها و مشکلات برخاسته از آن معطوف شده است. من دیگر توان مقابله با این همه موانع و دشواری‌های ناروای ایجادشده را ندارم. حال که مقامات استان تمایلی برای حضور من و همکارانم ندارند، توصیه حافظ بزرگ را عمل می‌کنم که فرمود: «ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش / بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش. از آنجایی که از ابتدا با شورای محترم شهر بم طرف بودیم، اکنون نیز رسماً این پروژه را به همان شورا تحویل می‌دهیم. اسناد مربوطه را هم متعاقبا تقدیم شورای شهر خواهیم کرد. به منظور احترام به اعتماد مردم، نسخه‌ای از گزارش مالی و عملکرد پروژه هم به افکار عمومی تقدیم خواهد شد. در اینجا مجال نیست از همکارانم و کسانی که دست یاری ما را فشردند، به نام یاد کنم. در گزارش عملکرد پروژه، به اعتماد این عزیزان و مردم همراه ادای دین خواهم کرد.»

    شجریان همچنین نوشته بود: « آنچه ما را به این وادی کشاند، عشق و دین به مردم بم بود. هم‌چنان رنج این عزیزان را در یاد دارم و هر بار که فرصتی دست دهد، آن را به یاد خواهم آورد تا فراموشی، میل به «انسان بودن» را در ما از میان نبرد. به مردم بم هم می‌گویم که هم‌چنان بر میثاق دوستی و مهر هستم و برای برنامه‌های فرهنگی و هنری که بنا بود در باغ هنر به اجرا درآید، به موقع پا به میدان خواهم گذاشت. »

    https://musiceiranian.ir/?p=20412
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *