×
×

در گفتگو با هنرآنلاین مطرح شد

  • کد نوشته: 20306
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • خواننده آلبوم «فردای دگر» گفت: مردم دیگر حوصله شنیدن قطعات سنگین و طولانی را ندارند، به همین دلیل در این اثر آواز را میان تصنیف‌ها گنجانیم تا قابلیت شنیده شدن داشته باشد و مخاطب را خسته نکند. سینا سرلک، خواننده موسیقی سنتی درباره فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم موسیقی «فردای دیگر» با […]

  • خواننده آلبوم «فردای دگر» گفت: مردم دیگر حوصله شنیدن قطعات سنگین و طولانی را ندارند، به همین دلیل در این اثر آواز را میان تصنیف‌ها گنجانیم تا قابلیت شنیده شدن داشته باشد و مخاطب را خسته نکند.
    سینا سرلک، خواننده موسیقی سنتی درباره فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: آلبوم موسیقی «فردای دیگر» با آهنگسازی هوشنگ فراهانی را به تازگی روانه بازار موسیقی کرده‌ایم. این آلبوم در دستگاه ماهور اجرا شده و تکنوازی‌های سه تار و سنتور را نیز شامل می شود.

    به گفته این خواننده موسیقی سنتی، سنتور این آلبوم را علیرضا جواهری و سه تار آن را هوشنگ فراهانی نواخته‌اند که تکنوازی های شنیدنی و جذابی هستند.

    وی درباره جزییات آلبوم خود گفت: قطعه ضربی، آواز در دستگاه ماهور، همراه با تار فراهانی و شعر سعدی، یکی از قطعات این آلبوم است. همچنین تصنیف پنهان «چو دل» با شعری از مولانا که آواز گوشه شکسته در دستگاه ماهور است نیز از دیگر قطعات آن است که با همراهی کمانچه فرشاد صارمی اجرا شده است.

    این هنرمند افزود: تصنیف «فردای دگر» با شعری از عماد خراسانی با عنوان «امشبی را که در آنیم» در آواز عراق و فرود، گوشه عراق، ماهور با همراهی تار به اجرا در آمده است و آخرین قطعه، تصنیف گل افشان است با شعری از سعدی که حال و هوای بهاری دارد و از سرمستی و سرزندگی و شادابی طبیعت و انسان سخن می گوید. همچنین یک قعطه مخالف درون تصنیف فردای دگر جای گرفته است.

    سرلک درباره جای دادن گوشه های آوازی درون تصنیف گفت: ترجیح من به عنوان یک خواننده سنتی بر این است که یک قطعه، طولانی نباشد. چون مردم دیگر حوصله شنیدن قطعات سنگین و طولانی را ندارند. هر چه یک قطعه کوتاه تر باشد، شنیدنی تر است.

    وی  ادامه داد: امروزه به دلیل سرعتی که در جامعه در حال گذر است موسیقی نباید خسته کننده باشد. مردم حوصله شنیدن نیم ساعت آواز و بعد شنیدن تصنیف را ندارند، به همین دلیل من معتقدم که آواز را میان تصنیف ها بگنجانیم تا قابلیت شنیدن برای مخاطب امروز را داشته باشد.

    این هنرمند خاطر نشان کرد: سعی من بر این است که بتوانم آواز ایرانی را به مردم بشناسانم،اغلب شنونده های موسیقی به صورت تخصصی، آواز و تصنیف را دنبال نکرده اند که بتوانند به صورت تخصصی آنها را گوش کنند؛به همین دلیل اگر قرار باشد تخصصی گوش کنند، خیلی زود خسته می شوند.

    وی در پایان گفت: این در حالی است که اگر آواز و تصنیف میان هم تیکه تیکه و اجرا شود، شنیدنی می شود و  شنونده با ذوق و شوق به آن موسیقی گوش می دهد.

    آلبوم «فردای دگر» توسط انتشارات ماهور منتشر شده و از ابتدای هفته جاری در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=20306
       
    برچسب ها سینا سرلک

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *