×
×

علی ترابی: به طور حتم حداقل چند گروه خارجی در این رویداد حضور خواهند داشت

  • کد نوشته: 202266
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام آبان ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیرکل دفتر موسیقی می‌گوید، تهیه ارز تخفیف‌دار برای جشنواره موسیقی فجر دست برگزارکنندگان را برای انتخاب گروه‌های خارجی بیشتر باز می‌گذارد؛ وگرنه به طور حتم حداقل چند گروه خارجی در این رویداد حضور خواهند داشت. علی ترابی ـ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، از صرفه‌جویی در تیم […]

    علی ترابی: به طور حتم حداقل چند گروه خارجی در این رویداد حضور خواهند داشت
  • مدیرکل دفتر موسیقی می‌گوید، تهیه ارز تخفیف‌دار برای جشنواره موسیقی فجر دست برگزارکنندگان را برای انتخاب گروه‌های خارجی بیشتر باز می‌گذارد؛ وگرنه به طور حتم حداقل چند گروه خارجی در این رویداد حضور خواهند داشت.

    علی ترابی ـ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در گفت‌وگو با ایسنا، از صرفه‌جویی در تیم اجرایی سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر سخن می‌گوید و اظهار می‌کند: من با اطمینان می‌گویم امسال میزبان چند گروه خارجی در جشنواره فجر خواهیم بود و سعی می‌کنیم با فشار بیشتر روی خودمان و کادر اجرایی، تا آنجا که می‌توانیم صرفه‌جویی و جبران کنیم که در آن بخش خلل خیلی جدی ایجاد نشود.

    او با اشاره به بحث تامین ارز برای این جشنواره، توضیح می‌دهد: صحبت‌های قبلی درباره‌ی اینکه نتوانستیم ارز دولتی بگیریم به هیچ‌وجه به این معنا نبود که گروه غیرایرانی در جشنواره حضور نخواهد داشت. در بدترین شرایط اقتصادی هم ما چند گروه را حتما در جشنواره خواهیم داشت.

    ترابی در همین زمینه اضافه می‌کند: اگر گشایشی در این وضعیت حاصل شود و از ارز دولتی برخوردار شویم، بعد می‌توانیم به تعداد گروه‌ها اضافه کنیم.

    مدیرکل دفتر موسیقی درباره اینکه آیا پیگیری‌های وزارت ارشاد برای تامین ارزان‌تر ارز به نتیجه‌ای رسیده است یا نه؟ می‌گوید: می‌دانم که وزارت ارشاد خیلی جدی پیگیر این موضوع هست و از ما هم مستندات و ارزیابی‌های عملی خواسته‌اند. تا این لحظه اطلاعی ندارم که این موضوع به جمع‌بندی رسیده‌ باشد. این موضوع می‌تواند کمک کند با دست بازتری بتوانیم در انتخاب گروه‌ها حرکت کنیم. هرچند زمان زیادی به جشنواره نمانده اما ما با چند گروه مد نظرمان به توافق کامل رسیدیم.

    موسیقی ایرانیان به نقل از ایسنا، فراخوان سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر اوایل شهریور ماه امسال منتشر شد؛ این رویداد با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن به دبیری شاهین فرهت برگزار خواهد شد.

    چندی پیش علی ترابی ـ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ـ بحث [تامین] ارز [برای حضور گروه‌های خارجی] را یکی از چالش‌های مهم جشنواره دانست، در پی اظهارات او سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ درباره تامین ارز برای بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر، با اشاره به گروه‌های هنری خارجی که در ایران حضور پیدا می‌کنند، گفت: به طور کلی ما در جشنواره‌های تئاتر، سینما و موسیقی این مساله را داریم. ما هنوز با برگزاری این جشنواره‌ها فاصله داریم اما تقاضاهایی را که در این مجموعه بوده، با سازمان برنامه و بودجه در میان گذاشتیم البته شرایط ارزی کشور را می‌دانیم اما این تقاضا را به آقایان منتقل کردیم که اگر این موضوع در بخش کالاهای اساسی قرار ندارد، حداقل بتوانیم در فضای بازار دوم این خدمات ارائه قرار بگیرد.

    انتهای پیام

    https://musiceiranian.ir/?p=202266
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *