×
×

تجربه‌های نو از موسیقی سنتی

  • کد نوشته: 199927
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۵ام آبان ۱۳۹۷
  • ۰
  • سرپرست ارکستر «چکاوک» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه از برگزاری یک کنسرت ویژه با اجرای آثار آهنگسازان قدیمی موسیقی کشورمان خبر داد.

    تجربه‌های نو از موسیقی سنتی
  • سرپرست ارکستر «چکاوک» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه از برگزاری یک کنسرت ویژه با اجرای آثار آهنگسازان قدیمی موسیقی کشورمان خبر داد.

    رضا شایسته سرپرست ارکستر «چکاوک» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفنه، روز پنجشنبه هشتم آذر ماه تازه‌ترین کنسرت ارکستر «چکاوک» در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. در این کنسرت آثار نوستالژیک قدیمی با تنظیمات جدید برای اولین بار در یک اجرای زنده به مخاطبان ارائه می‌شود.

    وی درباره ویژگی‌های این کنسرت توضیح داد: ما در این اجرای زنده تصمیم گرفتیم از حضور دو خواننده جوان موسیقی ایرانی به نام فرهاد عزیزی شاگرد استاد حسین خواجه امیری (ایرج) و محمد افروز شاگرد استاد گلپایگانی استفاده کنیم که این دو هنرمند دومین اجرای رسمی‌شان را با برگزاری کنسرت ما تجربه خواهند کرد. من بر این باورم بعد از پیروزی انقلاب فقط سبک خوانندگی یک استاد بزرگ ترویج شد که تعداد زیادی از خوانندگان هم پیرو این سبک شدند و هنرمندان بزرگ دیگر که واقعا بر گردن موسیقی اصیل ایرانی حق دارند، به شکلی خانه نشین شدند.

    این نوازنده ویولن در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به نظر بنده مهم‌ترین دلیلی که باعث شده موسیقی سنتی ما مخاطب کمی داشته باشد، تمرکز مردم روی شنیدن یک سبک خاص از موسیقی سنتی است. کما اینکه در این بین آثار تولید شده هم از کمترین تنوع برخوردارند که عرصه رقابتی هم برای آنها وجود ندارد.

    شایسته در پایان تأکید کرد: هدف ما برای راه‌اندازی ارکستر «چکاوک» و برگزاری کنسرت‌هایی از این دست تلاش برای فاصله نگرفتن مردم با موسیقی اصیل ایرانی است که امیدوارم در هدفی که آن را آغاز کردیم موفق باشیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=199927
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *