×
×

در نخستین گام معرفی مشاهیر اکو؛

  • کد نوشته: 19758
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۴ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • مؤسسه فرهنگی اکو، سلسله برنامه‌های معرفی مشاهیر اکو را با معرفی حکیم عمر خیام آغاز می‌کند. به گزارش خبرگزاری آریا، برنامه فرهنگی «هفته‌ای با خیام» از ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در کاخ استقلال شهر آستانه برگزار می‌شود. معرفی مشاهیر منطقه اکو، یکی از اهداف مهم مؤسسه فرهنگی اکو است. سلسله برنامه‌های معرفی مشاهیر اکو با معرفی […]

  • مؤسسه فرهنگی اکو، سلسله برنامه‌های معرفی مشاهیر اکو را با معرفی حکیم عمر خیام آغاز می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری آریا، برنامه فرهنگی «هفته‌ای با خیام» از ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در کاخ استقلال شهر آستانه برگزار می‌شود.

    معرفی مشاهیر منطقه اکو، یکی از اهداف مهم مؤسسه فرهنگی اکو است. سلسله برنامه‌های معرفی مشاهیر اکو با معرفی حکیم عمر خیام آغاز شده است و برنامه «هفته‌ای با خیام» که به همت مؤسسه فرهنگی اکو و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان و مؤسسه فرهنگی کاخ استقلال آستانه، برگزار می‌شود، آغازگر این راه است.

    در این برنامه که با حضور دکتر حجت‌اله ایوبی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از فرهیختگان برجسته کشورهای ایران و قزاقستان برپا می‌شود، آثار خط، خط‌نقاشی و مینیاتور هنرمندان به نام ایران به نمایش درمی‌آید. آثاری که به سفارش مؤسسه فرهنگی اکو و در راستای معرفی شخصیت و آثار حکیم عمر خیام توسط استادانی چون غلامحسین امیرخانی، یداله کابلی، نصراله افجه‌ای، رضا بدرالسماء و محمد حیدری خلق شده‌اند.

    اجرای ارکستر سمفونیک مشترک ایران و قزاقستان که آرش امینی، مدیر گروه موسیقی مؤسسه فرهنگی اکو رهبری آن را برعهده دارد، یکی دیگر از برنامه‌های «هفته‌ای با خیام» است. در این برنامه، سیدعبدالحسین مختاباد به همراه نوازندگان قزاق ارکستر سمفونیک ایران و قزاقستان، اشعار خیام را اجرا خواهد کرد.

    برنامه فرهنگی «هفته‌ای با خیام»، پس از برپایی نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی اکو، دومین برنامه‌ای است که در راستای اجرای امور مشترک مؤسسه فرهنگی اکو و قزاقستان در شهر آستانه برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=19758
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *