×
×

هزینه و تولید سنگین بهانه‌ای برای عقبگرد نیست

  • کد نوشته: 196944
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۰ام مهر ۱۳۹۷
  • ۰
  • اشکان خطیبی می‌گوید “بینوایان” پروژه‌ای عظیم است و دست‌اندرکاران نمایش با در نظر گرفتن تمام مشکلات موجود، با قیمت‌گذاری پلکانی سعی کرده‌اند چاره‌ای برای حضور مخاطبان هنری فهیم اما کم‌بضاعت بیندیشند. اشکان خطیبی بازیگر و خواننده در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول تمرین نمایش موزیکال “بینوایان” با همراهی دوستان دیگر […]

    هزینه و تولید سنگین بهانه‌ای برای عقبگرد نیست
  • اشکان خطیبی می‌گوید “بینوایان” پروژه‌ای عظیم است و دست‌اندرکاران نمایش با در نظر گرفتن تمام مشکلات موجود، با قیمت‌گذاری پلکانی سعی کرده‌اند چاره‌ای برای حضور مخاطبان هنری فهیم اما کم‌بضاعت بیندیشند.

    اشکان خطیبی بازیگر و خواننده در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول تمرین نمایش موزیکال “بینوایان” با همراهی دوستان دیگر هستم که تمامی وقتم را پر کرده است. ما روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت به‌طور مداوم تمرین آواز و بازی داریم.

    او ادامه داد: من در جدیدترین تجربه کارگردانی حسین پارسایی نقش ماریوس را دارم. این نمایش موزیکال به رهبری بردیا کیارس و با همراهی گروه بزرگی از نوازندگان، خوانندگان و بازیگران از ۲۰ آبان ماه در تهران-رویال هال روی صحنه می‌رود.

    خطیبی درباره حواشی به وجود آمده درمورد قیمت بلیت‌های نمایش “بینوایان” گفت: در این‌که همه اقشار یک جامعه باید توانایی اقتصادی داشته باشند تا آثار هنری را ببینند، شکی نیست. بنده به‌دفعات در حضور مدیران تصمیم‌گیرنده، ایده اختصاص سبد فرهنگی خانواده و اختصاص بودجه‌ای مشخص به این امر را مطرح کرده‌ام. شرایط کنونی اقتصاد ایران آن‌قدر آشفته است که جایی برای دفاع باقی نمانده است، اما حذف یک‌ گونه نمایشی از فهرست تولیدات سال به بهانه هزینه و تولید سنگین، تنها خفه کردن یک‌صدای دیگر و عقبگرد است.

    او ادامه داد: من در طول فعالیت خود هر بار در نمایش یا کنسرتی تصمیم‌گیرنده (تهیه‌کننده یا کارگردان) بوده‌ام به این مهم فکر کرده و هیچ‌وقت به دنبال منفعت‌اندوزی از یک اثر هنری نبوده‌ام، اما در این پروژه جریان کمی تفاوت دارد و من تنها یک بازیگر و خواننده هستم. البته هر پروژه‌ای مختصات خودش را دارد. “بینوایان” پروژه‌ای عظیم است و دست‌اندرکاران نمایش با در نظر گرفتن تمام مشکلات موجود، با قیمت‌گذاری پلکانی سعی کرده‌اند چاره‌ای برای حضور مخاطبان هنری فهیم اما کم‌بضاعت بیندیشند.

    خطیبی همچنین با اشاره به سوءتفاهم‌های ایجاد‌شده در صفحه اینستاگرام او در مورد قیمت بلیت‌ها، گفت: من توضیح کامل در این مورد را در پستی جداگانه ارائه کردم، اما یک عده به دنبال حواشی و پیدا کردن سوژه‌های جدید چه در داخل و چه خارج از کشور هستند و این اتفاقات را که باز هم می‌گویم بیشتر جنبه سو تفاهم دارد، به‌صورت عمدی یا سهوی دست‌مایه خود قرار داده و از آن داستان می‌سازند، درصورتی‌که تجربه حضور من در عرصه هنر در تمام این سال‌ها نشان داده است که طرف مردم هستم و هیچ‌وقت نقطه مقابل آن حضور نداشتم.

    او تأکید کرد: امسال سال شلوغی برای من بود و فرصت تکرار یک سری پروژه‌ها برایم پیش نیامد. خیلی علاقه دارم که پروژه‌های مثل “پزشک نازنین” یا برنامه‌های کنسرتی “قلم را بچرخان” و حتی “ده سال تنهایی” را تمدید کنیم، اما به خاطر شلوغی کاری انجام آن را فعلاً ممکن نمی‌دانم. البته تا پایان پروژه نمایشی هیچ فعالیت دیگری را نخواهم پذیرفت، اما مطمئنا بعد از اتمام آن به فکر برگزاری کنسرت خواهم بود.

    این بازیگر درباره ادای درست کلمات انگلیسی در کنسرت‌های خود توضیح داد: مسلماً وقتی تمرین مداوم را زمینه یک کار قرار بدهید در آن موفق خواهید شد. من یادگیری زبان را از کودکی آغاز کردم تا بتوانم مسلط باشم.

    این خواننده در پایان گفت: چند پیشنهاد برای بازی در تلویزیون و سینما داشته‌ام، اما باز هم تأکید می‌کنم به خاطر “بینوایان” نپذیرفتم. همچنین در مورد حضورم در “خنداونه” اطلاع دارم که تا اردیبهشت‌ماه سال آتی برنامه‌ای ضبط نخواهد شد، درنتیجه نمی‌توانم حضور مجددم را تأکید یا تکذیب کنم.

    https://musiceiranian.ir/?p=196944
       
    برچسب ها اشکان خطیبی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *