×
×

مسعود سعیدی و یاسر محمودی با انتشار نامه ای به شدت به اعطای مجوز آلبوم جدید «مهدی مقدم» تاختند تا آلبوم «احتیاط» همچنان خبر ساز باشد

  • کد نوشته: 19571
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۲ دیدگاه
  • آلبوم «احتیاط» این روزها خوب می فروشد و مهدی مقدم پس از بیش از ۵ سال ممنوع الکاری ، بازگشت خوبی به بازار موسیقی کشور داشته است. پیش بینی می شود کنسرت این خواننده در تهران با استقبال خوبی از سوی اهالی پاپ رو به رو شود. در اوج این روزهای خوب، دو خواننده جوان […]

  • آلبوم «احتیاط» این روزها خوب می فروشد و مهدی مقدم پس از بیش از ۵ سال ممنوع الکاری ، بازگشت خوبی به بازار موسیقی کشور داشته است. پیش بینی می شود کنسرت این خواننده در تهران با استقبال خوبی از سوی اهالی پاپ رو به رو شود. در اوج این روزهای خوب، دو خواننده جوان بازار موسیقی (مسعود سعیدی و یاسر محمودی) با انتشار نامه ای، انتقادهای تندی را علیه مهدی مقدم بیان کردند. محوریت صحبت هایشان این بوده که چرا خواننده ای که در تمام شبکه های ماهواره ای کلیپ داشته، می تواند مجوز بگیرد و ما نه. انتقاد از حمایت های ویژه و پشت پرده مسئولین هم از دیگر صحبت هایی است که در این نامه علیه مقدم انجام شده است. همین باعث شد که در این گزارش به بررسی زوایای مختلف این موضوع بپردازیم.

    متن نامه
    در بخش هایی از این نامه که مسعود سعیدی و یاسر محمودی با هم روی صفحات شخصی شان منتشر کرده اند، آمده: «اولش یه پیش زمینه بدم که من نه حسودم نه از موفقیت کسی‌ ناراحت میشم و نه جلوی موفقیت کسی رو دوست دارم بگیرم. اما این رسمشه؟ این انسانیته؟ این عدالته؟ که من و خیلی از همکاران دیگه سالها پشت در بسته به خاطر گرفتن مجوز یه آلبوم لعنتی بمونن و کارشون به خوردن قرص اعصاب و هزار تا ناراحتیه دیگه بکشه. اما شخصی‌ بیاد و بعد از اینکه کل شبکه‌های ماهواره ای رو آباد کرده و واسه هر آهنگش ۲ تا کلیپ ساخته، به قول یکی‌ از دوستان امروز ما شاهد باشیم که خیلی‌ شیک مجوز می گیره و آلبومش در سطح کشور پخش می‌شه. واقعا چه کسایی پشت این خوانندگان خوش اقبالمون هستن که انقدر راحت همه کاراشونو می‌کنن؟ واقعا چرا انقدر میزنن تو ذوق این همه خوانندهٔ خوب و با استعداد که مجبور بشن برن اون ور کار کنن؟ یا اینکه با کمپانی های خارج از کشور کار کنن، که دیگه چیزی نگم بهتره. نگران نباش دوست عزیز! ما نه نیاز به «خونسرد»ی داریم نه «سونامی» تو کشور عزیزمون میاد و همیشه «احتیاط» هم شرط اول هر کاریه تو زندگیمون … به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری کشور خواستم بگم که ما یه کم نیاز به مردونگی و مرام و معرفت داریم و موسیقی کشورمون هیچوقت با داشتن روابط به جایی‌ نمیرسه. بعضی‌ وقتا حرفایی که دارم راه نفسمو بد جوری میگیره که دوست داشتم بگم . خدای ما هم بزرگه…»

    * علامت سوال
    نکته عجیب این نامه این است که یاسر داوودی ازدوستان صمیمی مقدم است و این انتقادات از زبان او کمی عجیب و غیر معمول به نظر می رسد. نکته دیگر هم این است که پروسه اعطای مجوز به خواننده های زیرزمینی این روزها با سرعت بیشتری در حال انجام است و ادامه این روند می تواند پیامدهای خیلی خوبی به طور کل برای بازار موسیقی کشور داشته باشد. اما اینکه چه اتفاقی افتاده که این دو خواننده اقدام به انتشار این نامه جنجالی کرده اند، از آن سوالاتی است که به مرور زمان پاسخش معلوم خواهد شد.

    * مقدم: نرفتم در عروسی ها بخوانم!
    برای روشن شدن برخی مجهولات این معادله با مهدی مقدم تماس گرفتیم. او پس از شنیدن متن این نامه حرف های جالبی به زبان آورد: «همه آدم ها در زندگی شان اشتباه هایی داشته اند. ولی به هر حال فرق آدم ها در این است که بعضی ها بالاخره جایی متوجه اشتباه شان شوند و برای جبران آن قدم برمی دارند و بعضی ها نه. درست است که من کلیپ های زیادی را در شبکه های ماهواره ای داشتم ولی سه سال و نیم از پخش آخرین ویدئوهای من می گذرد. یعنی من با قوانین جایی که در آن زندگی می کنم، کنار آمده ام و به آن احترام گذاشته ام. من مثل برخی از همین دوستان هیچ وقت نرفتم برای خواننده های لس آنجلسی آهنگسازی کنم . نرفتم کنسرت غیر مجاز برگزار کنم. نرفتم در عروسی ها بخوانم . کلیپ های آنچنانی با حضور خانم های بی حجاب نساختم. خیلی هم شرایط بهتری از این دوستان داشتم و خیلی راحت می توانستم از موقعیتم استفاده کنم. ولی نکردم. ایستادم و حقم را گرفتم. پنج سال خون دل خوردم و عذاب کشیدم. از زندگی و تجارتم عقب افتادم. هر کسی ناراحت است، ناراحت باشد. دیگر من نمی توانم در مورد حسادت بقیه اظهار نظر کنم. این ماجرا که من مجوز گرفته ام برای همه آنهایی که در صف مجوز هستند، باید اتفاقی خوب به حساب بیاید. چون به نوعی راه برای آنها باز می شود. الان سعید عرب مجوز گرفت. مهدی اسدی در حال اخذ مجوز است. خوب همه آنها به قانون احترام گذاشتند و نتیجه اش را هم می گیرند. ولی شما دوست خوب توقع نداشته باش که هر کاری که دلت می خواهد انجام بدهی و بعد مجوزت را هم بدهند. من برای اخذ این مجوز هیچ رابطه ای نداشتم. اگر رابطه ای بود من خیلی وقت پیش باید مجوز می گرفتم. نه اینکه ۵ سال پشت خط بمانم و زندگی ام از هم بپاشد. اگر شما قرص اعصاب خورده اید از کجا می دانید که من به چه راه هایی متوسل نشدم؟ از کجا می دانید من روزگار خوبی داشتم؟ از کجا می دانید من قرص اعصاب نخوردم؟ »

    * مسعود سعیدی را که اصلا نمی شناسم!
    مقدم در ادامه صحبت هایش گفت: «همین دوستان قبل از انتشار آلبوم من هر بار من را می دیدند از من می پرسیدند که چرا آلبومت منتشر نمی شود و حالا این صحبت ها را می کنند؟ البته من آن آقایی را که اول اسم بردید (مسعود سعیدی) اصلا نمی شناسم. ولی یاسر محمودی همیشه پیش من می آمد و بارها هم می گفت که دوست دارم با تو کار کنم. امیدوارم مجوز بگیری و صدای خوبی داری. الان معلوم نیست چه اتفاقی افتاده و از کدام دنده بلند شده اند. من از ایشان می پرسم آقای محمودی اصلا برای پیگیری کارهایت سمت دفتر موسیقی ارشاد رفته ای یا همه وقتت درگیر آهنگسازی برای خواننده های لس آنجلسی است؟! شاید هم در حال انتخاب دختران بی حجاب برای حضور در کلیپ هایت هستی؟!»

    * «محسن یگانه»…
    یک سال پیش بود که محسن یگانه در گفتگویی، صحبت هایی در مورد مهدی مقدم به زبان آورده بود. حالا ولی مقدم تمایلی به جواب دادن به این صحبت ها ندارد و می گوید: «بر خلاف برخی صحبت ها، که گفته می شود محسن یگانه اولین کسی بوده که انتشار آلبوم من را تبریک گفته، ما هیچ صحبتی با هم نداشته ایم. البته این را هم بگویم که من به شخصه احترام زیادی به محسن یگانه، محسن چاوشی، فرزاد، رضا صادقی و همه دوستانی که در چهارچوب در حال کار کردن هستند، قائلم. بنیامین ، سعید عرب، مهدی مدرس…امیدوارم با کمک همه این دوستان موسیقی داخلی را به قدری بالا بکشیم که موسیقی لس آنجلسی حتی به گرد پای موسیقی داخلی نرسد.»

    * فقط خدا را داشتم…
    مقدم در انتهای صحبت هایش نیز گفت: «من در کل این ده سال کارم فقط سه کنسرت برگزار کرده ام. فکر می کنید حق من در این کشور و در این موسیقی این بوده؟ این یعنی من رابطه داشته ام؟ نه من فقط خدا را داشتم. اول و آخر خدا را داشتم و دارم. این شما هستید که برخی اوقات خدا را فراموش می کنید و به جان این و آن می افتید. همین باعث می شود که خدا هم برای شما خوب نخواهد و بد شانسی هایتان تمامی نداشته باشد».

    https://musiceiranian.ir/?p=19571
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *