×
×

در گفتگو با خبرگزاری آریا

  • کد نوشته: 19519
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • خواننده آلبوم رومی می گوید: مزربندی کردن موسیقی به پاپ و سنتی درست است. سرلک در خصوص اینکه چه چیزی باعث شده که نسل جوان به سمت موسیقی پاپ بروند؛ به خبرنگار موسیقی آریا گفت: نسل جوان تحرک و هیجان را دوست دارند، موسیقی پاپ بخاطر شعر ساده تر و محاوره ای از آن استفاده […]

  • خواننده آلبوم رومی می گوید: مزربندی کردن موسیقی به پاپ و سنتی درست است. سرلک در خصوص اینکه چه چیزی باعث شده که نسل جوان به سمت موسیقی پاپ بروند؛ به خبرنگار موسیقی آریا گفت: نسل جوان تحرک و هیجان را دوست دارند، موسیقی پاپ بخاطر شعر ساده تر و محاوره ای از آن استفاده میشود برای جوان ها جذاب می باشد. اما در این نسل هم کسانی هستند که طرفدار موسیقی اصیل هستند و موسیقی اصیل نیاز به تفکر و پختگی اندیشه دارد.

    خواننده آلبوم رومی ، جایگاه موسیقی ایرا ن را در جامعه جهانی بسیار ضعیف دانست و گفت: به دلیل عدم تبلیغ  و مدیریت برنامه از جضور در جامعه جهانی محروم می شویم. و نشانه ای از موسیقی ایران  در جهان نیست ولی  در ایران استادنی چون محمدرضا شجریان،  پرویزمشکاتیان ،محمدرضا لطفی ، حسین علیزاده به موسیقی ایرانی در سطح خوبی پرداخته اند.

    وی در ادامه افزود:متاسفانه این ضعف در موسیقی اصیل بسیار دیده می‌شود ،اما فراموش نکنیم موسیقی اصیل که از تمدن چند هزار ساله ایران برآمده، به گردن فرهنگ و هنر این سرزمین حق دارد.
    این خواننده در خصوص اینکه آیا مزربندی کردن موسیقی به پاپ و سنتی درست است؛ گفت: هر موسیقی جایگاه خاص خود را دارد،ولی ما  می توانیم  وجه اشتراکی بین موسیقی نو و کلاسیک  ایجاد کنیم  و مخاطبین عام را به مخاطبین خاص نزدیک کنیم،البته اگر این اتفاق  باید فکر شده باشد.

    وی نقش خانه موسیقی را در حفظ و نگهداری اصیل موسیقی سنتی ایران را چگونه ارزیابی می کنید؛ تصریح کرد:  نهادهای همچون خانه موسیقی و دفترموسیقی باید بستر امنی برای  موزیسیون ها ایجاد کند ،برای هنرمند حرکت و کار ایجاد کنند.

    وی درادامه با بیان آینکه باید برای موسیقی  کشور سرمایه گذاری شود؛احضار داشت:در کشور ما سرمایه گذاری زیادی برای رشته های ورزشی  می شود در حالی که سرمایه گذاری ها جواب نداده است و تیم های های ورزشی نتیجه ای نگرفته اند.

    سرلک در ادامه افزود: اگر برای موسیقی هم سرمایه گذاری کلان می شد ،بی شک موسیقی ایران رشد چمشگیر خواهد داشت.

    وی در در ادامه گفت: هنرمند باید تامین مالی باشد،  که بدون دغدغه به هنراصلی خودبپردازد،مراکزهنری این شرایط برای هنرمندان فراهم کنند و شعار ندهند.

    وی با انتقاد از وضعیت هنرمندان خاطرنشان کرد: تنها چیزی که هنرمندان موسیقی را شامل می شود یک بیمه تامین اجتماعی می باشد که به نام “خوشنویسان” انجام شده است.

    این خواننده در پایان یادآور شد: نمی دانم جایگاه هنرمند در ایران کجاست،و هنوز بلاتکلیف هستیم،وقتی در ایران از ما می پرسند شغل شما چیست ؟می گویم هنرمند ولی آنها می گویند نه، شغل شما چیست؟هنریکی از شیک ترین و پردرآمدترین رشته های دنیاست ولی متاسفانه در ایران هیچ جایگاهی ندارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=19519
       
    برچسب ها سینا سرلک

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *