×
×

انتشار: موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار»

  • کد نوشته: 19510
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۵ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • چهارنوازی گروه ضربانگ با عنوان «رقص دریا» از سوی موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» منتشر شد.  به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در این آلبوم قطعاتی همچون «رقص جان»،«رقص پونتیک»،«آرامش عشق»،«نوای پونتیک از کارز»،«حلقه هفت»،«درد جان»،«آفرینش» و«رقص دریا» شنیده می‌شود.  ساخت و طراحی ملودی در این مجموعه توسط «ماتئوس ساهوریدیس» و تنظیم برای ساز‌های […]

  • چهارنوازی گروه ضربانگ با عنوان «رقص دریا» از سوی موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» منتشر شد.

     به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در این آلبوم قطعاتی همچون «رقص جان»،«رقص پونتیک»،«آرامش عشق»،«نوای پونتیک از کارز»،«حلقه هفت»،«درد جان»،«آفرینش» و«رقص دریا» شنیده می‌شود.

     ساخت و طراحی ملودی در این مجموعه توسط «ماتئوس ساهوریدیس» و تنظیم برای ساز‌های کوبه‌ای توسط بهنام و رضا سامانی و حکیم لودوین انجام شده است.

    «بهنام سامانی» که در این آلبوم نوازنده تمبک، کوزه‌ی ضربانگ،‌ دایره و زنگ است، در سال ۱۳۴۶ در چهارمحال بختیاری متولد شد و تمبک را نزد جمشید محبی آموخت.

    او فعالیت حرفه‌ای و بین‌المللی خود را در سال ۶۵ در آلمان آغاز کرد و با اساتیدی چون پایور،‌ظریف،‌بدیعی و همچنین هنرمندان بین‌المللی چون هریپراسد،‌ چاتسیا و اشنایدر همکاری داشت. سامانی بنیان‌گذار گروه «ضربانگ» است و از سال ۱۹۹۹ به عضویت گروه موسیقی دستان نیز درآمده و تورکنسرت‌های مختلفی را در کشورهای مختلف برگزار کرده است.

     ابداع ساز «ادوضربانگ» و تالیف کتاب‌های متعدد آموزشی نیز در کارنامه این هنرمند ثبت شده است.

    ‌«ماتیوس ساهوریدیس» نوازنده لیرا و خواننده این آلبوم در یونان متولد شده و ساز تخصصی او پونتیک لیرا است. او دکترای خود را در رشته اجرا از دانشگاه لندن گرفته و در سال ۲۰۰۵ جایزه پیروان بنیاد هنرهای انگلیس را برای بهترین اجرای سال دریافت کرده است.

     این هنرمند اجراهای متعددی در سالن رویال آلبرت لندن، تالار وحدت تهران‌ و تالاری در آتن داشته و در فستیوال‌های مختلف شرکت کرده است.

     او همچنین علاقه زیادی به ساز‌های زهی دارد و سازهای متعددی چون ویلن ،‌لاگوتا،‌ عود ترکی‌، بوزوکی،‌ گیتار،‌ کمانچه ایرانی و لرستانی‌، رباب افغانی و قیچک ازبکی و افغانی را ماهرانه می‌نوازد.

     «حکیم لودوین» نوازنده کاخن ،کانجیرا، پنداریک، کدوی آبی و سازهای ضربی‌ در این آلبوم است. او استاد پرکاشن و جاز دنیا است که ریتم را به معنای واقعی از فرهنگ‌های گوناگون آموخته است.

    این هنرمند که در افغانستان به دنیا آمده، آموزش ساز تبلا را نزد صوفی لهلی آموخته و فعالیت حرفه‌ای خود را با یک دوره آموزش عالی در هنرستان موسیقی کالسروه در آلمان آغاز کرد.

     لودوین همچنین سبک جدیدی از نوازندگی سازهای ضربی را ارائه کرد که از سوی شنوندگان بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفت.

     او از سال ۱۹۹۸ به عنوان یکی از اعضای گروه ضربانگ در فستیوال‌های بین‌المللی همچون جاده ابریشم و نواهای عربی به اجرا پرداخت.

     «رضا سامانی» که با تمبک،‌دف و نی انبان در آلبوم «رقص دریا» می‌نوازد، سال ۵۶ در چهارمحال بختیاری متولد شد و تمبک و دف را نزد برادر خود بهنام سامانی فرا گرفت. او در ۱۲ سالگی نواختن آلات موسیقی بادی همچون سورنا ،‌کارنا‌ و نی انبان را از اساتیدی چون خداداد غلامی ‌، روزعلی و محمد شریف آموخت.

     سامانی با موسیقیدانانی چون حسین علیزاده ،‌رحمت الله بدیعی و کونستاتین وکر در اجراهای مختلف همکاری داشته است. او عضو گروه‌های ضربانگ رومی و سامانی‌ است و به عنوان تک نواز و همنواز از شمال آمریکا گرفته تا اروپا ،‌آسیا و آفریقا به اجرای برنامه پرداخته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=19510
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *