×
×

در قالب کنسرتی

  • کد نوشته: 19419
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • گروه موسیقی مهراوه در قالب یک کنسرت و با اجرای آثاری از مجید وفادار از مقام هنری این آهنگساز تقدیر می کند.

  • موسیقی ایرانیان: گروه موسیقی مهراوه در قالب یک کنسرت و با اجرای آثاری از مجید وفادار از مقام هنری این آهنگساز تقدیر می کند.

    شهرام رضایی سرپرست گروه مهراوه درباره این برنامه گفت: در این کنسرت که ۱۸ و ۱۹ خردادماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود گروه در دو بخش به اجرای برنامه خواهند پرداخت به گونه ای که در بخش اول به منظور تجلیل از مقام هنری این آهنگساز، قطعاتی از ساخته های او را اجرا و در بخش دوم نیز به منظور توجه به موسیقی نواحی ایران قطعاتی از موسیقی کردی را می نوازیم.

    وی ادامه داد: در این اجرا که یادبودی برای مجید وفادار است برای هر بخش یک خواننده خواهیم داشت به طوری که در بخش اول مجتبی عسگری قطعات مجید وفادار و در بخش دوم ژیان احمدی قطعات فولک کردی را می خواند.

    این آهنگساز با اشاره به قطعات اجرایی در این کنسرت بیان داشت: در هر دو بخش قطعات با تنظیم اعضای گروه است البته چهارچوب آهنگسازی حفظ شده و تنها تنظیمات تغییر کرده به گونه ای که یکی از آثار وفادار در گذشته با پیانو و یلن نواخته شده و ما در این اجرا آن را با ترکیب سازهای موسیقی سنتی اجرا می کنیم.

    این نوازنده سازهای کوبه ای با اشاره به فعالیت گروه مهراوه اظهار داشت: ما از سال ۹۰ اقدام به تشکیل گروه کردیم و در نهایت با حمایت شهرداری منطقه ۱ تهران گروه راه اندازی نمودیم.

    رضایی با اشاره به هدف گروه مهراوه در برنامه های اجرایی خود گفت: هدف ما گرامی داشت یاد هنرمندان درگذشته و نیز زنده و احیا کردن موسیقی بومی است.

    سرپرست گروه مهراوه در خاتمه خاطر نشان کرد: گروه متشکل از فرخ حقیقی (بم تار)، مهدی گوهری (تار)، سیاوش عبدی (تنبک)، حامد هادیان (عود و دیوان)، حسن شعبانی (دف و دهل)، عباس زند (نرمه نای)، مینو اصحابی (کمانچه و تنظیم کننده)، گلنوش ملایری (سنتور و تنظیم کننده) و حسن مکانیکی (نی و تنظیم کننده)، بنده را به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای همراهی می کنند.

    لازم به ذکر است که کنسرت گروه مهراوه ۱۸ و ۱۹ خردادماه ساعت ۳۰/۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود همچنین بلیت های این برنامه در مراکزی چون ققنوس:۲۲۷۳۸۰۰۷،۲۲۷۲۸۰۰۷ ، پاسارگاد: ۸۸۶۸۶۵۹۷،۸۸۶۸۵۱۰۴ و سیاه و سفید: ۶۶۹۵۲۴۹۷ و ۶۶۹۷۱۶۰۳ به فروش می رسد.

    https://musiceiranian.ir/?p=19419
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *