×
×

در مراسم بزرگداشت زنده یاد سید نور الدین رضوی سروستانی

  • کد نوشته: 18569
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۰
  • صدای مرحوم رضوی سروستانی بوی معنویت می دهد و مخاطب هر زمانی که صدای او را می شنود آرامشی پیدا می کند که ریشه در ویژگی های معنوی رضوی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، مراسم بزرگداشت زنده یاد سید نور الدین رضوی سروستانی شب گذشته(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت) با حضور بسیاری از […]

  • صدای مرحوم رضوی سروستانی بوی معنویت می دهد و مخاطب هر زمانی که صدای او را می شنود آرامشی پیدا می کند که ریشه در ویژگی های معنوی رضوی دارد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، مراسم بزرگداشت زنده یاد سید نور الدین رضوی سروستانی شب گذشته(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت) با حضور بسیاری از اهالی موسیقی و دوستداران این خواننده فقید در مجموعه فرهنگی هنری شیراز برگزار شد.

    در این مراسم که از ساعت ۲۰ سه شنبه شب آغاز شد حسین علیزاده به عنوان سخنران، درباره رضوی سروستانی گفت: برگزاری چنین یادواره هایی برای این استاد بزرگ مناسب است اما باید عنوان کرد که اینگونه یادواره ها برای چنین شخصیت بزرگی کم است. رضوی سروستانی از هنرمندان خوشبخت است زیرا در جوار حافظ آرام گرفته واز سوی دیگر مردم شیراز مردمی هنردوست و قدردان هستند.

    این موسیقیدان در ادامه افزود: هیچکس فکر نمی کند که رضوی نیست و از دنیا رفته؛ زیرا خصوصیت های اخلاقی این استاد برجسته همچنان الگویی برای همگان محسوب می شود.
    وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه به تمامی نقاط ایران سفر کردم  باید بگویم که شیراز شهر عشق وموسیقی است و مردم ایران دوست دارند شیرازی باشند. شیراز دومین شهر در کشور است که با توجه به این امکانات، هنرمندان بسیار خوبی را در خود جای داده است.

    حسین علیزاده گفت: مشکلات مشترک در تمام شهرستان ها وجود دارد اما مسئولین هنری و فرهنگی فارس به گونه ای رفتار می کنند که شاهد رفع مشکلات موسیقی در این استان و شهر شیراز خواهیم بود.

    در بخش دیگری از این برنامه محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز پشت تریبون قرار گرفت و درباره رضوی سروستانی گفت: جای خرسندی است که مراسم بزرگداشت استاد رضوی سروستانی که الگوی مناسبی برای هنرجویان است همزمان با روز معلم برگزار می شود.

    محمود عالیشوندی در ادامه افزود: از دیرباز سادات در ایران دارای احترام خاصی بودند که این احترام و توجه در استان فارس و شیراز نیز دو چندان بوده است که این مطلب به احترام رضوی سروستانی افزوده است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: امروز بعد از درگذشت این استاد گرانقدر می توان تاکید کرد که وی دارای ساحتی مقدس است و این تنها به دلیل ایمانی است که در کار وی مشاهده می شد. امید داریم روزی پژوهشی در راستای زندگی این هنرمند ارجمند انجام شود تا افراد قابل توجهی که در حضور این استاد گرانقدر علم آموخته اند از وی بیشتر بگویند.

    این مقام فرهنگی در بخش دیگی از سخنانش گفت: آنچه باید از این بزرگداشت به خاطر سپرد این است که روح بلند رضوی سروستانی از وی شخصیتی ساخت که منحصر به فرد و کمیاب بوده است. همین روح بلند و معنوی باعث شد تا آثار بجای مانده از وی امروز به عنوان یک شیوه جدید در موسیقی ایران مورد بررسی قرار گیرد.

    در بخش دیگری از این مراسم حسین علیزاده(با ساز شور انگیز) و پوریا اخواص(خواننده و از شاگردان رضوی سروستانی) به اجرای برنامه پرداختند. همچنین از تمبر یاد بود و سردیس سید نورالدین رضوی سروستانی در این مراسم رونمایی شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=18569
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *