×
×

نوازنده پیانو و سرپرست گروه «بهنا»

  • کد نوشته: 18500
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • رامین بهنا معتقد است: برای ارتقاء موسیقی تلفیقی(فیوژن) باید سلسله برنامه‌های منظم داشته باشیم چرا که با این فعالیت‌ها جسته گریخته به جایی نمی‌رسیم. این نوازنده پیانو درباره فعالیت‌هایش در سال جاری به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: بخشی از فعالیت‌های امسال بنده و گروه «بهنا» به برگزاری چند اجرای صحنه‌ای معطوف است. […]

  • رامین بهنا معتقد است: برای ارتقاء موسیقی تلفیقی(فیوژن) باید سلسله برنامه‌های منظم داشته باشیم چرا که با این فعالیت‌ها جسته گریخته به جایی نمی‌رسیم.

    این نوازنده پیانو درباره فعالیت‌هایش در سال جاری به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: بخشی از فعالیت‌های امسال بنده و گروه «بهنا» به برگزاری چند اجرای صحنه‌ای معطوف است.

    او در این رابطه توضیح داد: در ماه‌های آتی دو کنسرت در تهران برگزار خواهیم کرد که احتمالا یکی از اجراها شهریور ماه به روی صحنه خواهد رفت اما رایزنی‌های ما در مورد سالن اجرا، هنوز به نتیجه نرسیده است. البته در این فکر هستیم که در شهرستان‌ها نیز کنسرتی را برگزار کنیم.

    سرپرست گروه «بهنا» درباره مشکلات پیش رو جهت اجاره یک سالن مناسبت برای این گروه اظهار کرد: مگر به طور کلی چند سالن کنسرت در تهران داریم؟ و چند سالن برای اجرای ارکستر ما مناسب هستند؟ سالن همایش‌های برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه، بیشتر برای فستیوال‌های بزرگ و «شو» مناسب است و خیلی در راستای اجرای ما قرار نمی‌گیرد، بنابراین «ایوان شمس»، «ارسباران» و تالار وحدت گزینه های بعدی ما خواهند بود.

    او افزود: چندی است که تالار «ایوان شمس» شروع به پخش فیلم های سه ‌بعدی کرده است و چون درآمد خوبی از این راه عایدش می‌شود، ترجیح می‌دهد کنسرت هم برگزار نکند و سالن فرهنگسرای «ارسباران» نیز ظاهرا از سوی شهرداری اجازه برگزاری کنسرت ندارد.

    این آهنگساز خاطرنشان کرد: با این برنامه‌ها و کنسرت‌های جسته گریخته، نمی‌توانیم مخاطبان خود را هم پیدا کنیم، مردم باید با این نوع موسیقی آشنا شوند. در این کلان‌شهر، حداقل ۵ هزار نفر پیدا می‌شود، که به این سبک علاقه داشته باشند. بنابراین باید یکدیگر را پیدا کنیم و با هم آشنا شویم.

    بهنا معتقد است: وقتی عده‌ای از مخاطبان و هنرمندان یکدیگر را پیدا کنند، به تدریج بر تعداد مخاطبان افزوده خواهد شد. البته، تبلیغات درست هم در این موضوع دخیل است.

    این هنرمند عرصه موسیقی از انتشار آلبوم دوم گروه «بهنا» نیز خبر داد و افزود: این آلبوم نیز، بخش‌های بدون کلام و با کلام را شامل می‌شود و چند «قطعه» را نیز تا به حال به اتمام رسانده‌ایم و به طور قطع استعدادهای جوان را نیز در کنار خود احساس می‌کنیم.

    رامین بهنا درباره فعالیت‌های هنری شخصی خود هم عنوان کرد: آلبوم بنده، شامل تکنوازی پیانو است و این اثر را برای آدم‌هایی ساختم که همیشه در اطرافم هستند و گاهی در زندگی‌ام تاثیرگذار بوده‌اند.

    به گزارش ایسنا، رامین بهنا، از پیشگامان موسیقی تلفیقی(فیوژن) در ایران است و تا به حال آهنگسازی حدود ۵۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی را بر عهده داشته است. بهنا با تاسیس گروه «آویژه» با همراهی پدرام درخشانی توانست، این موسیقی را به ایرانیان معرفی کند.

    موسیقی تلفیقی گونه‌ای از موسیقی است که حاصل تلفیق دو یا چند فرهنگ موسیقایی است که همواره تلاش در به هم رساندن موسیقی در دهکده جهانی موسیقی دارد، به عنوان مثال می‌توان به تلفیق موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی کلاسیک‫ اشاره کرد، به عنوان نمونه میتوان به البوم (مولانا و باخ) اثر داود آزاد یا تلفیق موسیقی اصیل آذربایجان با موسیقی «جاز» که توسط عزیز مصطفی زاده در آذربایجان صورت می‌گیرد، اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=18500
       
    برچسب ها رامين بهنا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *