×
×

برنامه‌ریزی برای دور دوم فستیوال عودنوازی

  • کد نوشته: 184291
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام مرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • حسین بهروزی نیا نوازنده و آهنگساز که به تازگی اولین فستیوال عودنوازی را در شیراز برگزار کرده است از نهادهای دولتی خواست در برگزاری دور دوم این رویداد همراهی داشته باشند. حسین بهروزی نیا نوازنده عود، آهنگساز و مدرس شناخته شده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: به تازگی با برنامه ریزی […]

    برنامه‌ریزی برای دور دوم فستیوال عودنوازی
  • حسین بهروزی نیا نوازنده و آهنگساز که به تازگی اولین فستیوال عودنوازی را در شیراز برگزار کرده است از نهادهای دولتی خواست در برگزاری دور دوم این رویداد همراهی داشته باشند.

    حسین بهروزی نیا نوازنده عود، آهنگساز و مدرس شناخته شده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: به تازگی با برنامه ریزی هایی که توسط مجتبی احمدی از هنرجویانم شکل گرفت میزبان تعدادی از هنرمندان عودنواز در جریان برگزاری اولین فستیوال عودنوازی ایران در شیراز بودیم.

    وی افزود: طی سال های اخیر تعدادی از کشورهای عربی و اروپایی میزبان رویدادهای مختلفی در حوزه عودنوازی هستند ولی متاسفانه کشور ایران به دلایل فراوان از این قافله عقب مانده است. همین موضوع ما را بر آن داشت تا با وجود تمام مشکلات فستیوالی تخصصی در حوزه عودنوازی برگزار کنیم که اولین دوره آن چندی پیش در شیراز میزبان دوستداران موسیقی بود.

    بهروزی نیا با اشاره به اهمیتی که ساز عود برای هنرمندان فعال این عرصه دارد، بیان کرد: دولت حمایت چندانی از برگزاری چنین رویدادهایی نمی کند و غیر از صدور مجوز و در برخی موارد دراختیار قرار دادن تالار اجرا کاری انجام نمی دهد. از این رو ما کوشش کردیم به سهم خود با حمایت بخش خصوصی اولین فستیوال عودنوازی را برگزار کنیم و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم دوره های بعدی را نیز برپا کنیم.

    وی اضافه کر: البته برنامه ریزی هایی برای برگزاری دومین فستیوال عودنوازی در تهران انجام شده ولی نیازمند حمایت مستقیم مجموعه های دولتی در این زمینه هستیم زیرا اجرای چنین پروژه هایی نیازمند صرف هزینه هایی است که دولتی ها باید به فکر آن باشند. در کشورهای دیگر دست اندرکاران نهادهای دولتی و خصوصی در برگزاری فستیوال های مرتبط با عود کارهای بزرگی انجام می دهند و لازم است در این راه ایرانی ها هم دست به کار شوند.

    دبیر هنری اولین فستیوال عودنوازی ایران درباره روند برگزاری این دوره بیان کرد: خوشبختانه اولین دوره فستیوال با تمام مشکلات و موانعی که در زمینه امکانات اجرایی داشتیم با خوبی برگزار شد. ما در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره شاهد حضور هنرمندان مطرحی چون شهرام ناظری بودیم که با دقت روند برگزاری فستیوال را پیگیری می کرد. تعدادی از سازندگان مطرح ساز عود کشور نیز از سراسر ایران به این فستیوال آمده و به عرضه و نمایش آثار تولیدی خود پرداختند. به هر حال آنچه در اولین فستیوال عودنوازی ایران در شیراز برگزار شد تلاش برای شروع یک مقدمه موثر در عرصه معرفی هرچه بهتر عودنوازی در ایران بود که امیدوارم فقط معطوف به اولین دوره نشود و ما بتوانیم با کمک دولت کارها را ادامه دهیم.

    بهروزی نیا در پایان با اشاره به سایر فعالیت هایش در عرصه موسیقی گفت: بعد از برگزاری کنسرت و کارگاه آموزشی در شهر فسا، کنسرتی را در شهر بهبهان برگزار می کنم و پس از آن برای برگزاری یک کارگاه آموزشی به اهواز خواهم رفت. برپایی کنسرت در اراک و زنجان از دیگر برنامه هایم در عرصه موسیقی طی روزهای اخیر است.

    https://musiceiranian.ir/?p=184291
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *