×
×

برپایی کنسرت تک نوازی

  • کد نوشته: 183509
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۵ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از انتشار تازه ترین آلبوم خود تا سه ماه آینده و احتمال برگزاری کنسرت تک نوازی در یکی از تالارهای تهران سخن گفت.

    برپایی کنسرت تک نوازی
  • نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از انتشار تازه ترین آلبوم خود تا سه ماه آینده و احتمال برگزاری کنسرت تک نوازی در یکی از تالارهای تهران سخن گفت.

    علی اصغر عربشاهی نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی ایرانی که مشغول برنامه ریزی برای برگزاری یک کنسرت در مرداد ماه است به خبرنگار مهر گفت: قرار است به صورت تک نوازی در یکی از تالارهای کوچک موسیقی یا یکی از تماشاخانه های تئاتر تهران میزبان علاقه مندان موسیقی باشم که این کنسرت مقدمه ای برای برگزاری مجموعه کنسرت هایم است.

    وی درباره سرنوشت انتشار آلبوم جدید خود که قرار است با عنوان «خیال پرواز» روانه بازار موسیقی شود، بیان کرد: تمامی کارهای مربوط به انتشار آلبوم انجام شده و فکر می کنم تا سه ماه آینده در بازار موسیقی منتشر شود.

    این نوازنده تار و سه تار با اشاره به اینکه آلبوم جدیدش با کلام است، توضیح داد: این اثر ذهن و گوش مخاطب را به موسیقی دهه شصت ارجاع می دهد. دو قطعه از تصنیف های موجود در آلبوم پیش از این توسط علیرضا قربانی در کنسرت «خیال پرواز» خوانده شده و این بار با صدای الیاس طغیانی و احتمالا با همان نام قبلی در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار خواهد گرفت.

    عربشاهی در پایان گفت: در این آلبوم نهایت توجه خود را انجام داده ایم تا موسیقی اصیل ایرانی با شاخصه هایی که در دهه شصت سراغ داریم به مخاطب ارایه شود، ضمن اینکه موسیقی تولید شده ابعاد چندصدایی دارد که همگی مبتنی بر موسیقی دستگاهی است.

    علی اصغر عربشاهی متولد سال ۱۳۶۵، موسیقی را از کودکی نزد پدر خود با ساز تنبک آغاز کرد و سپس ساز تار را نیز نزد او فرا گرفت. پس از ورود به هنرستان نزد استادانی همچون «بهرام ساعد»، «هوشنگ ظریف» و «محسن نفر» به فراگیری ردیف های موسیقی پرداخت و در سال ۸۷ به عنوان دانشجوی ممتاز مدرک کارشناسی خود را کسب کرد. تجربه نوازندگی در گروه های «اشتیاق» به خوانندگی علیرضا قربانی و «همنوازان حصار» و «سیاوش» به خوانندگی همایون شجریان و سرپرستی گروه «گلگشت» و سرپرستی و آهنگسازی کنسرت «خیال پرواز» با اجرای گروه اشتیاق و خوانندگی علیرضا قربانی و تدریس ساز تار در هنرستان عالی موسیقی در کارنامه کاری و هنری او قرار دارد.

    این هنرمند سه دوره به عنوان نفر برگزیده تکنوازی تار در جشنواره جوان و دانشجویی برگزیده و آلبوم «گذر از ترکیب» به عنوان اولین اثر بی کلام از این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=183509
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *