×
×

هشدار درباره وضعیت موسیقی

  • کد نوشته: 181624
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • سلسله نشست های تخصصی «شناخت موسیقی ایران و جهان» با سخنرانی پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر در شهرستان های درود و آمل برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، پیمان سلطانی نوازنده، آهنگساز، مدرس و رهبر ارکستر کشورمان در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی «شناخت موسیقی ایران و جهان» در شهرستان های درود استان […]

    هشدار درباره وضعیت موسیقی
  • سلسله نشست های تخصصی «شناخت موسیقی ایران و جهان» با سخنرانی پیمان سلطانی آهنگساز و رهبر ارکستر در شهرستان های درود و آمل برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، پیمان سلطانی نوازنده، آهنگساز، مدرس و رهبر ارکستر کشورمان در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی «شناخت موسیقی ایران و جهان» در شهرستان های درود استان لرستان و آمل استان مازندران برنامه هایی را برگزار کرد.

    وی در جریان برگزاری کارگاه «شناخت موسیقی ایران و جهان» که با همکاری کارگروه موسیقی کمیته ملی ایکوم و موسسه آموزشی «سخن» در شهرستان درود برگزار شد، ضمن ارایه سرفصل هایی از این کارگاه به بیان مفاهیم بنیادین موسیقی، فلسفه هنر موسیقی در قرن بیستم، هارمونی وزیبایی شناسی در موسیقی ایرانی و جهان پرداخت و پس از به پرسش حاضران در نشست در باب موضوعات مطرح شده، پاسخ داد.

    بررسی ردیف موسیقی ایرانی، پیوند شعر و موسیقی، فرم های موسیقی و آهنگسازی از جمله نکاتی بود که در روز دوم این نشست توسط پیمان سلطانی برای مخاطبان ارایه شد.

    در پایان این دوره، کارگاهی در راستای شیوه های صحیح نوازندگی، خلاقیت در اجرا، چگونگی شروع و پایان بندی قطعه موسیقی برگزار شد که این آهنگساز به نقد و بررسی شیوه نوازندگی هنرمندان پرداخت و نکاتی را به آنها گوشزد کرد.

    پیمان سلطانی پس از برگزاری کارگاه «شناخت موسیقی ایران و جهان» در شهرستان درود، کارگاه و نشست تخصصی دیگری را با همکاری کارگروه موسیقی ایکوم در ایران و موسسه «گل های سیمرغ شیدا» در شهرستان آمل برگزار کرد.

    وی در این نشست به طرح موضوعات مختلفی از جمله تاریخ موسیقی ایران، شعر و زبان فارسی، بیان ژانر های مختلف موسیقی و غیره مطرح کرد. این در حالی است که در پایان این نشست ها به سوالات حاضران در جلسه جواب داد.

    این آهنگساز با اشاره به برپایی نشست های تخصصی که مدتی است با هدف ارتقای دانش موسیقایی هنرمندان شهرهای مختلف آغاز کرده است، بیان کرد: هدف از برگزاری چنین نشست هایی روشنگری و ارتقای سطح درک و فهم دوستداران موسیقی است و من در این مدت با استعدادهای درخشانی روبه رو شدم که می توانند حضور موثری در عرصه موسیقی داشته باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=181624
       
    برچسب ها پیمان سلطانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *