×
×

نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران با خواننده‌های پاپ همراه شدند

  • کد نوشته: 180012
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • کنسرت موسیقی پاپ با اجرای مشترک شش خواننده یراحی، نعمت‌اللهی، صادقی، گلاب، عباسی و حامی، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.

    نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران با خواننده‌های پاپ همراه شدند
  • اجرای مشترک یراحی، نعمت‌اللهی، صادقی، گلاب، عباسی و حامی در تالار وزارت کشور

    کنسرت موسیقی پاپ با اجرای مشترک شش خواننده یراحی، نعمت‌اللهی، صادقی، گلاب، عباسی و حامی، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.

    به گزارش متنی هنرآنلاین، در این اجرا مهدی یراحی، روزبه نعمت اللهی، رضا صادقی، امیرعباس گلاب، سیامک عباسی و حامی در حالی روی صحنه رفتند که موسیقی پاپ کمتر اجرایی را به این سیاق پس از انقلاب دیده بود. در این اجرا ارکستری از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی را با تنظیم رضا تاجبخش نواختند تا عاشقانه‌های پاپ این بار در کنار هم شنیده شود. تالار وزارت کشور به همت “اکسیر نوین” از این کنسرت میزبانی کرد.

    ساعت از ۶:۳۰ گذشته بود و باز نشدن درهای ورودی سالن، افراد منتظر را کلافه کرده بود. پس از دقایقی درها باز شد و حاضران در ازدحام بوجود آمده بالاخره وارد شدند. جمعیتی که آن را طیفی از مخاطبان هر یک از خوانندگان این شب تشکیل می‌دادند، هر یک بر اساس شماره درج شده روی بلیتشان صندلی خود را پیدا کردند.

    پس از تأخیری چهل‌وپنج دقیقه‌ای، با تاریک شدن سالن مانیتورها روشن شدند. تاج‌بخش به همراه یکی از ویولنیست ها روی صحنه آمد. تصاویری از زنده‌یاد ناصر چشم آذر پخش شد و به یاد او قطعه‌ای با ترکیبی از صدای ویولن و پیانو مقدمه‌ای برای شروع این کنسرت شد.

    تاج‌بخش گفت: بیش از شش ماه است که به دنبال تحقق این برنامه بودم. از تمام کسانی که اینجا هستند ممنون هستم. همه‌کسانی که امشب روی صحنه می‌آییم یک نفر هستیم.

    سپس از اعضای ارکستر سمفونیک تهران دعوت شد تا به رهبری محمدرضا عقیلی روی صحنه بیایند.

    در میان تشویق جمعیت امیرعباس گلاب به‌عنوان اولین خواننده روی صحنه آمد. ارکستر یک‌صدا شروع به نواختن ملودی “تو از کجا پیدات شد” کرد. برای قطعه بعدی آرشه ویولن‌ها بالا رفت و به‌آرامی پیانو به آن پیوست. نورپردازی توجه حاضران را به صحنه جلب کرد و “قبل از تو” شنیده شد.

    قبل از تو به پایان رسید و نوبت به خواننده بعدی رسید. صدای نام‌هایی که حاضران حدس می‌زدند از هر سو به گوش می‌رسید، تا این‌که تاج‌بخش مهدی یراحی را دعوت کرد. این خواننده با دقایقی تأخیر روی صحنه آمد. او پس از تشویق و تعریف از ارکستر و رضا تاج‌بخش، سراغ نخستین قطعه‌اش رفت. “هر جای دنیایی دلم اونجاست” طنین انداز شد، در انتهای این قطعه یراحی خواست تا جمعیت با یکدیگر هم‌صدا شوند و آن را تمام کنند. فاصله‌ای بین دو قطعه نیفتاد و یکی از قطعات محبوب این خواننده بانام “امپراطور” به اجرا درآمد. ارکستر نیز به زیبایی با این قطعه همراه شد و ملودی را به فرازوفرود برد. صدای “توو قلب من یه امپراطوره …” جمعیت در نیمه پایانی این قطعه یخ سالن را آب کرد و وزارت کشور به گرمی به استقبال خواننده بعدی رفت.

    روزبه نعمت اللهی پس از معرفی اعضای ارکستر روی صحنه آمد. او با قطعه‌ای به نام “زخم” شروع کرد و برای دومین قطعه‌اش “شال” را خواند. او قسمتی از قطعه محبوبش، “نفس نفس”، را برای خداحافظی خواند و جمعیت نیز با استقبال از این قطعه، او را بدرقه کردند.

    دقایقی سکوت به احترام اذان مغرب حکم‌فرما شد. بعدازآن تاج‌بخش از داریوش صالح پور دعوت کرد و قطعه‌ای به نام “ساحل” با همخوانی تاج‌بخش و او هم‌زمان با پخش کلیپ آن، شنیده شد.

    نوبت به سیامک عباسی رسید و اجراها با قطعاتی از او ادامه پیدا کرد. شروع ملودی “خوشبختیت آرزومه” با تشویق حاضران همراه شد. این قطعه که نام نخستین آلبوم او نیز است، با هم‌خوانی جمعیت اجرا شد. “عشق دورم” به‌عنوان قطعه دوم و پایانی این خواننده خوانده شد. در ادامه تاج‌بخش از او خواست تا قطعه‌ای را برای مادر او که در سالن حضور داشت بخواند.

    سالن تاریک شد و در میان تشویق و شور ممتد، رضا صادقی به‌عنوان خواننده بعدی روی صحنه حاضر گشت. او قطعاتی با تنظیم رضا تاج‌بخش خواند. ابتدا “جوونی” خوانده شد و بعد از آن او سراغ قطعه‌ای منتشرنشده رفت.

    برای اجرای نیمه پایانی این کنسرت حامی روی صحنه آمد. “یاد من باش” با شعری از یغما گلرویی اولین قطعه اجرایی او بود. پس از آن نیز “غزل” را اجرا نمود و آن را به ناصر چشم آذر تقدیم کرد. در ادامه حامی از امیر عباس گلاب دعوت کرد تا قطعه “دلم گرفت” را با او دو صدا بخواند. پس از این‌که این قطعه به پایان رسید، اعضای ارکستر صحنه را ترک کردند. گلاب از سیامک عباسی دعوت کرد تا دوباره روی صحنه حاضر شود.

    “دل‌فریب” قطعه‌ای بود که برای این دوصدایی انتخاب‌شده بود. این قطعه حسن ختام خوبی برای اجرای کنسرت دوشنبه شب شد.

    در انتهای برنامه همه خوانندگان روی صحنه حاضر شدند و جمعیت با تشویقشان رضایت خود را از اجرا نشان دادند.

    بهنام رهنما (گیتار)، یاشار خسروی (ساکسیفون)، کسری سبک تکین (گیتار بیس)، سهراب رمضان زاده (درامز)، علیرضا میرآقا (پرکاشن)، عظیم روحانی (گیتار)، … از اعضای ارکستر بودند که همراه ارکستر سمفونیک تهران نواختند.

    در ادامه عکسهای سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان (عکاس: مرضیه امیری) از این کنسرت را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=180012
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *