×
×

«رُزهای اصفهان» نواخته شد

  • کد نوشته: 179458
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • پروژه موسیقایی «جاده ابریشم» به سرپرستی نوین افروز نوازنده و آهنگساز پیشکسوت کشورمان شامگاه روز گذشته پانزدهم اردیبهشت در تالار وحدت آغاز شد.

    «رُزهای اصفهان» نواخته شد
  • پروژه موسیقایی «جاده ابریشم» به سرپرستی نوین افروز نوازنده و آهنگساز پیشکسوت کشورمان شامگاه روز گذشته پانزدهم اردیبهشت در تالار وحدت آغاز شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، نوین افروز آهنگساز و نوازنده پیشکسوت پیانو با همراهی تعدادی از نوازندگان ایرانی و خارجی شامگاه شنبه پانزدهم اردیبهشت در قالب پروژه موسیقایی «جاده ابریشم» به تهیه کنندگی مرتضی دلیری میزبان علاقه مندان موسیقی در تالار وحدت بود.

    در بخش اول این کنسرت که با اجرای ژیلا صادقیان همراه بود، گروه اجرایی پس از معرفی هر یک از هنرمندان روی صحنه آمده و قطعه هایی را از موسیقی کشورهای مختلف از جمله ترکمنستان، آذربایجان، ایران، چین و ایتالیا را برای مخاطبان اجرا کردند. در این بخش از برنامه که به نوعی یک سفر موسیقایی برگرفته از موسیقی ملل محسوب می شد، گروه با درهم آمیختگی سازهای ایرانی و جهانی تلاش کردند تا فضای متفاوتی را پیش روی مخاطبان بگذارند. این در حالی است که سبک کنسرت «جاده ابریشم» کلاسیک غربی است بنابراین در ساخت موسیقی آن از موسیقی تمام کشورهایی که این جاده از آن ها عبور می کند، استفاده شده است.

    گروه اجرایی پروژه «جاده ابریشم» در بخش دوم کنسرت نیز به اجرای قطعات «کورال شماره ۱۴۷ » از باخ، «جیپسی روندو» از هایدن، «مهتاب» از جوزپه وردی، «رقص مجار» از برامس، «رزهای اصفهان» از گابریل فوره و قطعاتی از نوین افروز پرداختند که این بخش از برنامه نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

    یکی از قطعاتی که در بخش دوم کنسرت مورد توجه قرار گرفت، قطعه «رزهای اصفهان» بود که گابریل فوره این قطعه را در قرن ۱۹ براساس شعری از یک شاعر نامدار فرانسوی ساخته است. شاعر در این شعر از دختری به نام لیلا یاد می کند که گابریل فوره با استفاده از محتوای قطعه و این نام ایرانی، قطعه «رزهای اصفهان» را ساخته است.

    نوین افروز سرپرست گروه و نوازنده پیانو، رومانو پوچی نوازنده اول فلوت ارکستر اپرای اسکالای شهر میلان ایتالیا، سحر ابراهیم نوازنده قانون، کاوه مهدویان نوازنده کمانچه، هومن مهدویان نوازنده تار و رومن پوئنه نوازنده سازهای کوبه ای و کنسرواتور موسیقی لوزان سوییس گروه نوازندگان این کنسرت را تشکیل می دادند.

    https://musiceiranian.ir/?p=179458
       
    برچسب ها نوین افروز

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *